دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار آغاز بکار کرد

چابهار- ایرنا- دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان رسما آغاز بکار کرد و دکتر ایرج ضاربان به عنوان سرپرست این دانشکده معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه در مراسم راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار اظهار کرد: این اقدام ارزشمند دولت آغازی برای تحول در شاخص‌های بهداشتی جنوب استان و به نوعی توجه به ارتقای شاخص‌های سلامت است.

علیرضا مرحمتی گفت: با استقلال دانشکده علوم پزشکی چابهار و معرفی اولین سرپرست این دانشکده نوید روزهایی خوب در تحول شاخص‌های بهداشت و درمان جنوب بلوچستان و سواحل مَکُران است.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی شهرستان چابهار و استقرار صنایع و کارخانه‌های بزرگ توسعه‌ای، افزود: اگر زیرساخت‌های این شهر در حوزه بهداشت و درمان ارتقا پیدا کند و متخصصان ماندگار در این منطقه مستقر شوند می‌توانیم چابهار را به عنوان توریسم پزشکی معرفی کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان را یکی از مزیت‌های توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم این مزیت و این فرصت را به بهترین شکل ممکن به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف معرفی کنیم.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار آغاز بکار کرد

ماندگاری خدمات دولت برای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی چابهار در اذهان مردم بلوچستان

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار هیچگاه فراموش نخواهد شد و همیشه در تاریخ ماندگار و اذهان تداعی‌گر توجه خدمات دولت سیزدهم به توسعه مناطق محروم است.

معین الدین سعیدی افزود: مطالبه دانشکده علوم پزشکی مطالبه‌ یک قشر خاصی نبود، بلکه مطالبه عموم مردم از جوان تا پیر بود که با عنایت ویژه دولت سیزدهم محقق شد و اکنون باید این نهال کاشته شده با همراهی همه عزیزان تبدیل به درخت تنومند شود.

وی در خصوص ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت با ایجاد دانشکده‌ها اظهار کرد: همانطور که سالها پیش با ایجاد دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر شاخص‌های حوزه جنوب ارتقا یافت اکنون با ایجاد دانشکده علوم پزشکی چابهار شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان باشیم.

دکتر ایرج ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار نیز به برنامه‌های اجرایی پنج ساله خود اشاره کرد و افزود: در مرحله اول تربیت نیروی انسانی ماندگار در اولویت کاری است.

در پایان نیز با قدردانی از خدمات و تلاش‌های نصیرجدگال سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار، دکتر ایرج ضاربان به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha