بلاروس: اتحاد جعلی بین آمریکا و اروپا هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد

تهران- ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در اظهاراتی گفت که اتحاد جعلی بین آمریکا و اروپا هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه اروپا و آمریکا هر چقدر هم که تلاش کنند تا خود را متحد نشان دهند اما هیچ اتحادی ندارند، اظهار کرد: شما مطمئن باشید که این فقط نظر من نیست بلکه چیزی است که از دیگران شنیده‌ام و نه تنها من بلکه ارتش ما و [افسران] امنیت دولتی بلاروس هم به آن اذعان دارند.

لوکاشنکو در ادامه با اشاره به اینکه اروپا نمی‌خواهد در جنگ باشد و در حالیکه تشدید مناقشه اوکراین برخلاف منافع آن است اما جنگ در سرزمین اروپا جریان دارد، تاکید کرد: این در حالی است که ایالات متحده از آتش جنگ دور است و تنها بار مسئولیتی که در این رابطه بر دوش می‌کشد، این است که ماشین‌های چاپ اسکناس خود را در طول ۲۴ ساعت مشغول چاپ دلار نگاه داشته است.

رئیس جمهور بلاروس همچنین با بیان اینکه در حال حاضر آمار تلفات اوکراین در این جنگ از نیم میلیون نفر فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: جوانان اوکراینی نمی‌خواهند به جنگ اعزام شوند و در حال فرار از خدمت سربازی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نه‌تنها جوانان اوکراینی را در این کشور بازداشت کرده و به زور به جبهه جنگ اعزام می‌کنند بلکه حتی اوکراینی‌هایی که خارج از این کشور در لهستان یا سایر کشورها هستند را می‌گیرند تا آنها را به اوکراین بازگردانند و این حقیقت جنگی است که اکنون در اوکراین در جریان است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha