حماس و جهاد اسلامی حمله نیروهای تشکیلات خودگردان به طولکرم را محکوم کردند

تهران- ایرنا- جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بامداد شنبه حمله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به مراسم سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه طولکرم را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: ما حملات سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به رویدادهای ملی و فعالیت‌های مقاومت را محکوم می‌کنیم و این رفتار خلاف اجماع ملی فلسطینیان است.

وی افزود: اقدامات برخی از اعضای سرویس‌های امنیتی، تشدید مقاومت در کرانه باختری را متوقف نمی‌کند زیرا تشکیلات خودگردان قادر به ایستادگی در برابر جنبش رو به رشد مقاومت که مورد حمایت توده‌های مردم است، نیست.

سخنگوی حماس اضافه کرد: گروهی که با نیروهای مقاومت در کرانه باختری اشغالی مبارزه می‌کند باید در سطوح سیاسی و عمومی منزوی شود.

در همین رابطه «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: تشکیلات خودگردان همچنان به آمریکا و (رژیم) اسرائیل ثابت می‌کند که در هر روند سیاسی با آنها شریک است اما آنچه روز جمعه اتفاق ‌افتاد تداوم تهاجم اشغالگران به مردم فلسطین است.

وی افزود: سلاح‌های جنبش جهاد اسلامی تنها به سمت رژیم اشغالگر خواهد بود و تشکیلات خودگردان باید کسانی را که در جشن تاسیس این جنبش در طولکرم به سمت مردم گلوله شلیک کردند، مورد بازخواست قرار دهد.

همچنین گردان جنین وابسته به نیروهای سرایا القدس نیز اعلام کرد، ما نارضایتی و خشم خود را از آنچه روز جمعه در ورودی اردوگاه نور شمس طولکرم رخ داد که نیروهای امنیتی به جشن سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی حمله کردند و اتوبوس حامل مادران شهدا را هدف قرار دادند، ابراز می‌کنیم.

این نیروی مقاومت فلسطین افزود: به دشمن صهیونیستی از هرگونه تجاوز یا حمله‌ای که مواضع ما یا مجاهدان ما را هدف قرار دهد، هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که همیشه آماده پاسخگویی و مقابله با هرگونه تجاوزی هستیم و به شما قول می‌دهیم که خوابتان را برهم می زنیم و خودروهای زرهی‌تان را نابود می‌کنیم زیرا زمین و آسمان ما بر شما حرام است.

روز جمعه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه حملات خود علیه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری، به مراسم جشن سالگرد تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه عین شمس در طولکرم یورش بردند.

بر اساس این گزارش، در پی این حمله نیروهای مقاومت فلسطین نیز به مقابله با آنها پرداختند و تیراندازی بین دو طرف رد وبدل شد.

جنبش جهاد اسلامی و حماس تاکنون بارها از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا بازداشت مبارزان فلسطینی در کرانه باختری را متوقف کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha