اظهارات وزنه‌برداران ایرانی پس از ناکامی در هانگژو

هانگژو- ایرنا- وزنه‌‎برداران ایران پس از ناکامی در پیکارهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به تشریح عملکرد خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، امروز جمعه برگزار شد. مهدی کرمی و رضا دهدار نمایندگان ایران در این دسته بودند که رقابت سختی با قهرمانان ازبکستانی، چینی و کره ای داشتند.

رضا دهدار که عنوان نایب قهرمانی وزنه برداری سال ۲۰۲۲ کلمبیا را در کارنامه دارد با سه اوت در حرکت یکضرب به کار خود پایان داد. دهدار در مهار وزنه های ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم ناتوان بود تا یکی از ناکامان بزرگ این دوره از رقابت‌ها لقب بگیرد.

مهدی کرمی دیگر نماینده ایران بود که با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم در حرکت یکضرب در جدول رقابت‌ها باقی ماند. کرمی در رقابت با بزرگان این رشته ۲ بار مغلوب وزنه ۱۷۶ کیلوگرم شد تا امید به کسب مدال در حرکت دوضرب وی افزایش پیدا کند.

کرمی که با کسب عنوان ششم به کار خود در رقابت‌های یک‌ضرب پایان داده بود در دوضرب ابتدا وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را انداخت اما در ادامه موفق به مهار این وزنه شد. کادر فنی برای بالابردن شانس مدال کرمی وزنه وی را به ۲۲۲ کیلوگرم افزایش دادند اما کرمی در مهار آن ناموفق بود تا نمایندگان ایران دست خالی این وزن را به پایان برسانند.

او در پایان با ثبت مجموع مهار ۳۸۰ کیلوگرم به عنوان پنجم رسید.کرمی در این رقابت از ۶ حرکت ممکن تنها ۲ حرکت صحیح را به نام خود ثبت کرد.

مهدی کرمی پس از حضور در بازی‌های آسیایی و دست نیافتن به مدال اظهار داشت: شرایط مسابقه خوب بود و می‌توانستم مدال بگیرم. اصلا نمی‌دانم چه چیزی بگویم اما تلاشم را کردم.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را زده بودی اما امروز این کار را انجام ندادی، گفت: قبلا ۲۲۵ کیلوگرم را هم زده بودم، کمی بالا زدن‌هایم مشکل دارد و باید روی آن کار کنم.

ملی پوش وزنه برداری در پایان گفت: خودم راضی نبودم. باید ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. شاید وزن کم کنم و به دسته پایین تر بیایم. باید ببینم کادر فنی چه تصمیمی می‌گیرند.

اظهارات وزنه‌برداران ایرانی پس از ناکامی در هانگژو

رضا دهدار هم پس از حضور در مسابقات دسته ۱۰۹ کیلوگرم، گفت: وضعیتم خوب است. پایم بدجوری صدا داد و نگران شدم. دکتر پایم را چک کرد و فعلا یخ گذاشته‌ام، امیدوارم مشکلی نباشد.

وی ادامه داد: در پشت صحنه وزنه‌های خوبی را زدم. حتی مربیان برای حرکت اول وزنه های من را زیاد کردند.کادر فنی نظرش مثبت بود. نمی‌دانم شاید قسمت این بود و شاید روز، روز من نبود.

وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی برای او خوب پیش نرفت، توضیح داد: خودم نمی‌دانم چه بگویم. اصلا کم نگذاشتم و احساس می کنم باید کمی از لحاظ روحی وضعیتم بهتر شود. شکست برای هر ورزشکاری هست. تلاشم را می‌کنم تا برای مسابقات آتی عملکرد بهتری داشته باشم و وزنه های بهتری بزنم.

اظهارات وزنه‌برداران ایرانی پس از ناکامی در هانگژو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha