چینی‌ها برای هفت میلیون دلار سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی اعلام آمادگی کردند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری جدید در طرح فرآوری سنگ معدن فلورید آلومینیوم به ارزش هفت میلیون دلار در این استان اعلام آمادگی کردند. 

محمد رحمانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح فرآوری سنگ معدن فلورید آلومینیوم قرار است با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی سرمایه گذار چینی انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ناحیه صنعتی شهید محمد زاده شهرستان گرمه اجرایی می شود تصریح کرد: ظرفیت سالانه تولید در این طرح ۲۰ هزار تُن فلورید آلومینیوم است و در این زمینه ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اعلام آمادگی چینی ها برای اجرای طرح تولید کیسه جامبو خبر داد و گفت: این طرح هم با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاران چینی اجرایی می شود و این محصول برای اولین بار در استان تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه محل اجرای این طرح در شهرستان مانه و سملقان و ناحیه صنعتی شهر آشخانه است خاطرنشان کرد: چینی ها در این طرح پنج میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.

کیسه جامبو که با نام های جامبوبگ و بیگ بگ شناخته می شود به دسته ظروف صنعتی پارچه ای انعطاف پذیر اتلاق می شود که معمولا برای نگهداری و حمل نقل مواد مختلف کاربرد دارند و مزیت این نوع گونی ها ایمنی بالا و سهولت کاربری در حمل و نقل مواد مختلف است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح کانی تات با مشارکت سرمایه گذار چینی در شهرستان گرمه گفت: این طرح اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این طرح با یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری آماده بهره برداری است افزود: در مجموع سه میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری می شود که ۲ میلیون دلار را سرمایه گذار چینی و مابقی اعتبار را سرمایه گذار داخلی تامین می کند.

به گفته رحمانی؛ محصولات تولیدی در این طرح به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینا مورد استفاده قرار می گیرد و در فاز دوم طرح هم برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در فاز اول پنج هزار تن در سال است خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: فاز دوم و طرح توسعه طرح کانی تات با یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و ظرفیت تولید با ۱۰ هزار تن افزایش به ۱۵ هزار تن در سال می رسد.

به گزارش ایرنا، مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور، یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصر به فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع و این مجتمع صنعتی قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha