۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبر: 85248770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ۱۱.۵ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش ۱۱.۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سعید مهری روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت ۴۲ هزار و ۴۲۰ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد که نسبت به سال گذشته با انجام ۳۸ هزار و ۵۳ ماموریت رشد ۱۱.۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های انجام یافته هفت هزار و ۷۹۵ ماموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی، پنج هزار و ۴۳۷ مورد ترافیکی و ۲۹ هزار و ۱۸۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بوده است.

دکتر مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۱۲۰ هزار و ۴۷۵ تماس با مرکز اورژانس استان گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۸۹ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت و باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم استان شد.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم می‌باشد، خاطر نشان کرد: با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را پنج هزار و ۷۶۹ مصدوم ذکر و عنوان کرد: آمار تصادفات با پنج هزار و ۴۳۷ فقره نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۱۷.۶ درصدی داشته است.

دکتر مهری اظهار کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل انتظار است مردم در صورت تماس با مرکز اورژانس نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha