۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85248557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار وزیران خارجه پاکستان و افغانستان زیرسایه تنش‌ها و اختلافات

اسلام‌آباد - ایرنا - دیدار امروز وزیرخارجه پاکستان و سرپرست وزارت خارجه افغانستان در چین درحالی صورت می‌گیرد که سایه اختلافات درباره مقابله با عوامل ناامنی در مرزها و واکنش شدید کابل به تصمیم اسلام‌آباد برای اخراج پناهجویان غیرقانونی بر روابط دو کشور همسایه سنگینی می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، دیدار دوجانبه دیپلمات‌های ارشد اسلام‌آباد و کابل امروز در حاشیه سومین مجمع همکاری بین المللی هیمالیا به میزبانی دولت چین در منطقه خودمختار تبت برگزار شد.

«جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در دیدار با «امیر خان متقی» بر تعهد اسلام‌آباد برای تحکیم بیش از پیش روابط و همکاری‌های همه جانبه با افغانستان تاکید کرد.

روابط عمومی وزارت خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای مختصری در خصوص این دیدار اعلام کرد: در این نشست بر حل چالش های پیش روی صلح و ثبات منطقه‌ای با روحیه مشترک از طریق راهبردهای جمعی تاکید شد.

دیدار دیپلمات‌های بلندپایه پاکستان و افغانستان درحالی انجام می‌شود که دو کشور همچنان بر سر پدیده تروریسم و نا امنی در مرزهای مشترک یکدیگر را به کم کاری متهم می‌کنند.

تنش‌های این دو همسایه پس از تصمیم دولت پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی از این کشور که بیشتر آنان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند، وارد مرحله جدیدی شد.

سخنگوی طالبان افغانستان روز گذشته با انتقاد از برخورد دولت پاکستان در قبال پناهجویان افغانستانی، از اسلام‌آباد مطالبه کرد تا در سیاست جدید خود برای اخراج پناهندگان تجدید نظر کند.

رسانه‌های افغانستانی نیز امروز گزارش دادند: "شیرمحمد عباس ستانکزی" معاون سیاسی وزارت امور خارجه حکومت طالبان طی سخنانی در جمع افسران پلیس در کابل تصمیم اخیر پاکستان مبنی بر اخراج مهاجران افغانستانی را یک جانبه خواندهپ و افزود: پاکستان باید با مهاجران افغان مطابق قوانین بین‌المللی و اصول همسایگی برخورد کند.

ستانکزی، از مقامات پاکستانی خواست تا از متهم کردن پناهندگان افغانستان و لطمه زدن به روابط دوجانبه خودداری نمایند.

در همین حال "ملا یعقوب مجاهد" سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز از تمامی تاجران و مهاجرین افغانستانی در پاکستان خواست تا سرمایه‌های خود را هرچه سریعتر به کشور منتقل و در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha