۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس خیرساز نیاز است

همدان - ایرنا- رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: سه هزار و ۵۰۰ مدرسه خیری در کشور وجود دارد که خیران بخشی از هزینه ساخت آنها را پرداخت کردند و برای تکمیل آنها به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر قفلی روز پنجشنبه در گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به میزبانی همدان افزود: سه و نیم میلیون دانش‌آموز در ۱۰۰ هزار کلاس درس که نیازمند ایمن سازی است، تحصیل می کنند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر، تصریح کرد: در این مجتمع‌های مسکونی، فضای آموزشی مغفول مانده است.

این مسوول ادامه داد: اگر امروز ساخت مدرسه را شروع نکنیم، سال‌های آینده پنج میلیون دانش‌آموز بدون فضای آموزشی می‌مانند بنابراین باید تدبیر کرد و تصمیمی در این زمینه گرفته شود.

قفلی افزود: خیرین در این حوزه کمک می‌کنند و باید اعتبارات دولتی تعیین شده نیز جذب شود.

اجرای ۱۱۳ پروژه توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در سال جاری

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز از ساخت ۱۱۳ پروژه توسط این مجمع در سال جاری خبر داد و گفت: ۶۰ درصد پروژه‌هایی که در مهرماه افتتاح شد، خیرساز بودند.

علی فراهانی با بیان اینکه ۸۹ پروژه در حال ساخت است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با حمایت و سیاست مسوولان اجرا می‌شود و استاندار همدان همواره عنایت ویژه به خیرین مدرسه‌ساز استان داشتند.

وی یاد آور شد: ۹۰۵ خیر در ساخت مدارس استان همدان دخیل بودند.

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با حضور ۳۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و ۲ هزار و ۶۴۰ مدرسه آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha