مشکلات توسعه معدن تیتانیوم کهنوج برطرف شد

جیرفت- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کهنوج گفت: پس از ورود دستگاه قضایی و با همکاری و همیاری مردم و بزرگان طوایف و جلب رضایت عمومی، مشکلات راه‌اندازی کارخانه معدن تیتانیوم این شهرستان رفع شد به طوری که عملیات اجرایی راه‌اندازی فاز نخست آن بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، امید رضایی افزود: پس از طرح مشکلات این واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعددی با مدیران و کارفرمایان این واحد برای به چرخش درآوردن چرخ این کارخانه و پیشرفت صنعتی شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: با بازدیدهای متعدد میدانی که از کارخانه تیتانیوم داشتیم و حضور در روستاهای اطراف این واحد صنعتی و همچنین جلسات متعددی که با مخالفان و متنفذین محلی برگزار شد در نهایت با همکاری و همیاری مردم و بزرگان طوایف موفق به جلب رضایت عمومی و برداشتن سنگ از جلوی پای این واحد صنعتی شدیم.

رضایی افزود: با راه اندازی فاز اول کارخانه تا یک سال آینده، زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر از مردم بومی این شهرستان فراهم شده و معضل بیکاری و اشتغال جوانان این منطقه تا حدودی رفع می شود.

دادستان کهنوج هشدار داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد و با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر حمایت از تولید، دستگاه قضایی با افرادی که قصد کارشکنی و توقف بنگاه های تولیدی را دارند به شدت برخورد می کند.

وی عنوان کرد: کارخانه معدن تیتانیوم در ۲۵ کیلومتری شهرستان کهنوج واقع شده است و در حال حاضر در این واحد تولیدی- صنعتی ۳۵ نفر از افراد بومی مشغول به کار هستند و با راه اندازی واحد سنگ شکن بیش از ۱۰۰ نفر از افراد محلی به کار گرفته می شوند.

رضایی از همکاری خوب کارفرمایان و مدیران این کارخانه در راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی تقدیر کرد و گفت: مسئولان این واحد تولید و صنعتی متعهد به انجام اقدامات عام المنفعه برای مردم محروم این منطقه شدند و مقرر شد کارفرمایان این کارخانه حداقل یک مجتمع آموزشی مناسب در یکی از روستاهای اطراف کارخانه احداث کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha