ارسال بیش از ۴ هزار اثر علمی به جشنواره شهید چمران

تهران-ایرنا- دبیر دومین جشنواره علمی شهید چمران از ارسال بیش از ۴ هزار اثر به سامانه این جشنواره خبر داد و گفت: اساتید تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند که آثار علمی خود را ارسال کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، وحید آرایی دبیر دومین جشنواره علمی شهید چمران روز پنجشنبه گفت: این جشنواره به منظور گسترش فعالیت‌های علمی اساتید بسیجی، تولید علم نافع و ارج نهادن به اقدامات و فعالیت های برجسته نهضت استادی بسیج و نیز استادان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در زمینه های «علوم انسانی و هنر»، «علوم فنی و مهندسی» و «علوم پایه و کشاورزی» برگزار می شود.

وی هدف اصلی دومین جشنواره علمی شهید چمران را ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد علمی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی توانمندی های تخصصی و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه اساتید انقلابی و دغدغه مند با رویکرد مساله محوری، مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و سیاستگذاری، کمک به هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و نیز تولید علوم و فناوری‌های بدیع و نوظهور، مرز شکن و اقتدار آفرین در راستای دستیابی به مرجعیت علمی از اهداف دیگر این جشنواره است.

ارسال بیش از ۴ هزار اثر علمی به جشنواره شهید چمران

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دومین جشنواره علمی شهید چمران شامل ۸ محور «کتاب»، «مقاله»، «طرح پژوهشی و فناورانه، کسب و کار نوآور و دانش بنیان»، «راهنمایی، مشاوره، نظارت و راهبری»، «بسته سیاستی»، «کرسی نظریه‌پردازی، مناظره و نقد»، «جهادگران تبیین» و «راهیان علم، فناوری و پیشرفت» است، که تاکنون بیش از ۴ هزار اثر علمی در محورهای مذکور ارسال شده است.

آرایی تاکید کرد: فراخوان این جشنواره از روز ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و اساتید فرصت دارند آثار علمی خود را تا ۲۰ مهرماه به سامانه جشنواره به نشانی (bajchamran.ir) ارسال کنند.

ارسال بیش از ۴ هزار اثر علمی به جشنواره شهید چمران

دبیر دومین جشنواره علمی شهید چمران با اشاره به برگزاری جشنواره در دو سطح استانی و ملی عنوان کرد: در سطح استانی جشنواره که در آبان ماه برگزار می‌شود، جمعاً هر استانی ۱۸ نفر را می‌توانند از میان افراد برتر در محورهای جشنواره به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی نمایند و در سطح ملی که در آذرماه (هفته پژوهش و فناوری) برگزار می‌شود، پس از ارزیابی کمیته علمی و داوران مجرب و متخصص، جمعاً از ۵۴ نفر (در مقام اول، دوم و سوم) تقدیر خواهد شد.

ارسال بیش از ۴ هزار اثر علمی به جشنواره شهید چمران

به گزارش سازمان بسیج اساتید کشور، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیام مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ به مناسبت روز ملی بسیج اساتید، سایه‌ مبارک استاد متعهد، متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی، نویددهنده‌ سرافرازی و رستگاری آینده‌ ملت ایران دانستند و فرمودند: «علم نافع و پیشرفته‌ شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانه‌: فراگیری تازه‌های علمی، اجتهاد، تولید علم و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمره‌ مسئولیت‌های استاد علم است، شما بسیجیان عزیز در همه‌ این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید».

با عنایت به مطالبات مستمر معظم له از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای فراهم کردن زمینه پیشرفتهای علمی و فناوری، حمایت همه جانبه از نخبگان و فرهیختگان در سالهای اخیر به یک گفتمان جدی در کشور تبدیل و موجب تعالی آموزش عالی و تحرک فعالان عرصه علم و فنآوری شده است. دست اندرکاران عرصه علم و پژوهش با حرکتی جهادی و جهشی فوق العاده در ابعاد گوناگون، جایگاه علمی کشورمان را ارتقا بخشیده و در برخی از عرصهها، مرزهای دانش را درنوردیدند. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن مطالبه ادامه پرشتاب این حرکت تا رسیدن به قلههای دانش بر گسترش خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی به عنوان اهداف مهم انقلاب اسلامی تأکید شده است. در دستیابی به این اهداف، سازمان بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به عنوان تشکلی حاکمیتی، علمی، نخبگانی و گستردگی شبکه با رویکرد مسأله محور و دانش بنیان، روحیه انقلابی و مبتنی بر عملکرد جهادی نقش تعیین کنندهای برعهده دارد.

در همین راستا به منظور ارج نهادن و اهمیت بخشیدن به نقش برجسته و تلاش نهضت استادی بسیج و نیز استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، «دومین جشنواره علمی شهید چمران» درچارچوب این شیوه نامه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha