۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85248264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلند: حمایت از اوکراین یک راه بسیار ارزان برای مقابله با روسیه است

تهران- ایرنا- کایسا اولونگرن وزیر دفاع هلند در میانه تردیدها در خصوص ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین اعلام کرد که حمایت از کی‌یف یک راه ارزان برای مقابله با روسیه است.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری راشا تودی، اولونگرن در مجمع امنیتی ورشو در پاسخ به اینکه آیا آمریکا و متحدانش می‌توانند به حمایت از اوکراین تا هر زمان ممکن ادامه دهند؟ گفت: ما نمی‌توانیم وانمود کنیم که فقط منتظر هستیم ببینیم که انتخابات آمریکا چطور پیش می‌رود.

وی در تشریح علت این مساله افزود: زیرا آنها به نوعی منافع مشابه دارند. قطعا، حمایت از اوکراین یک راه بسیار ارزان برای تضمین این است که روسیه با این رژیم یک تهدید برای ائتلاف ناتو نیست. بنابراین ادامه این حمایت حیاتی است.

وزیر دفاع هلند اشاره کرد: حمایت از اوکراین بسیار به نفع ما است زیرا آنها در حال جنگیدن هستند، ما نمی‌جنگیم.

وی تشریح کرد که وی به تازگی به آمریکا سفر کرده و تحولات سیاسی آنجا باعث نگرانی است اما کشورهای غرب اروپا باید با همکاران آمریکایی خود صحبت کرده و آنها را متقاعد به ماندن در این مسیر کنند.

این وزیر کابینه هلند تاکید کرد که غرب در یک سال و نیم گذشته این را ثابت کرده است و حجم کمک نظامی ارائه شده اوکراین، روسیه و حتی خود ناتو را هم متعجب کرده است.

آمریکا و متحدان حجم زیادی پول، سلاح، مهمات و تجهیزات از زمان شروع جنگ در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین ارائه کردند. جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل این هفته فاش کرد که این بلوک تا کنون نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن کمک نظامی بوده، به اوکراین عرضه کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha