۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85248244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای انگلیس در مورد احتمال اقدام روسیه علیه کشتیرانی غیرنظامی

تهران- ایرنا- انگلیس مدعی است که روسیه ممکن است کشتیرانی غیرنظامی در دریای سیاه را با استفاده از مین‌های دریایی هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس ادعا کرد که ارزیابی اطلاعاتی این است که روسیه به دنبال هدف قرار دادن کشتیرانی غیرنظامی در کریدور بشردوستانه بمنظور جلوگیری از صادرات غلات اوکراین است.

روسیه در ماه ژوئیه از توافق غلات دریای سیاه که به دو کشور اجازه صادرات امن محصولات غذایی را می‌داد خارج شد و اعلام کرد که این توافق بیشتر در راستای منافع غربی‌ها است.

کی‌یف پس از آن یک «کریدور بشردوستانه» موقت برای کشتی‌های باری ایجاد کرد و چندین کشتی از آن زمان بنادر دریای سیاه اوکراین را ترک کردند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای این ادعا را مطرح کرد: روسیه قریب به یقین می‌خواهد از غرق کردن علنی کشتی‌های غیر نظامی خودداری کند و به جای آن اوکراین را به خاطر هر حمله‌ای به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه مقصر جلوه دهد.

ماه گذشته لندن مسکو را به هدف قرار دادن یک کشتی باری غیرنظامی در بندری در دریای سیاه متهم کرد.

انگلیس اعلام کرده است که در حال همکاری با اوکراین و سایر شرکا است تا ساز و کارهایی برای بهبود امنیت کشتیرانی مقرر کند و با استفاده از قابلیت‌های شناسایی، نظارتی و اطلاعاتی فعالیت روسیه در دریای سیاه را زیر نظر داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha