پایان پنج سال تعطیلی/ کارخانه آرد اورین خوی به چرخه تولید بازگشت

ارومیه - ایرنا - فرماندار ویژه خوی گفت: کارخانه آرد اورین این شهرستان پس از پنج سال تعطیلی با حمایت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

ذبیح الله کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت دولت از کارخانجات تولیدی تعطیل شده و تلاش برای احیای آنها افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم گام های محکمی در جهت راه اندازی و احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال برداشته که اجرای طرح یکشنبه های تولید این مسیر را هموارتر کرده است .

وی اضافه کرد: با پیگیری ها و دستور استاندار آذربایجان‌غربی، همراهی دستگاه قضایی و نیز تسهیل مشکلات بانکی کارخانه آرد اورین، اکنون این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است .

فرماندار خوی با بیان اینکه ظرفیت تولید آرد این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است، ادامه داد: کارخانه آرد اورین پس از تعمیرات لازم با آغاز به کار خود، ۲ نوع آرد یارانه ای نوع یک و ۲ تولید می کند که علاوه بر تأمین آرد شهرستان، قسمتی از سهمیه شمال استان را نیز پوشش خواهد داد .

کاظمی اظهار کرد: سهمیه آرد شهرستان ۳۰ هزار تن در ماه است که قبل از این، ۲ کارخانه آرد شانلی و تعاونی ۱۱ ساوالان تأمین می‌کردند ولی اکنون با روی کار آمدن مجدد این واحد، به راحتی آرد شهرستان خوی تأمین خواهد شد .

وی از وجود سیلوی ذخیره سازی گندم در این واحد تولیدی خبر داد و گفت: این کارخانه دارای ۲ سیلوی ذخیره سازی گندم ۵.۵ تنی است که گندم مورد نیاز مجموعه و شهرستان در آنجا ذخیره می شود.

فرماندار خوی افزود: با احیای کارخانه آرد اورین خوی به چرخه تولید ، برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

کارخانجات آرد اورین خوی در ۲۰ کیلومتری محور خوی - تبریز با محیطی بیش از ۲۰ هزار متر مربع واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha