وزش بادهای شمال غربی روی خلیج فارس تداوم دارد

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی و مواج بودن دریا در خلیج فارس به ویژه جزایر کیش و لاوان تا اواخر وقت فردا (جمعه چهاردهم مهرماه) تداوم دارد.

محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های بعدازظهر در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های ابتدایی صبح پدیده شاخص در جزایر مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های صبح آسمان صاف و هوا همراه با غبار محلی است؛ در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: دریا در ساعت های صبح تا ظهر نسبتا آرام و در ساعت های بعدازظهر و شب پدیده شاخص در خلیج فارس به ویژه در جزایر غربی (کیش و لاوان) وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا خواهد بود.

وی گفت: در این مدت سرعت باد در جزایر غربی استان هرمزگان، به ویژه در مناطق جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان قابل ملاحظه خواهد بود و به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین امروز مناطق دریایی تنگه هرمز و بخش های از دریای عمان با افزایش سرعت بادهای شمال غربی متلاطم پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: توصیه می شود در این مدت ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های غربی استان هرمزگان و پیش بینی های لازم برای آمد و شد ایمن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی بیان کرد: از لحاظ دمایی تا روزهای پایانی هفته جاری تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۹۴ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha