ورزشکاران اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

اصفهان-ایرنا-دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی با کسب مدال نقره اسکیت برای ترانه احمدی اسکیت سوار اصفهانی تیم ملی ایران همراه بود و با این نقره اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسید.

به گزارش ایرنا،صبح امروز دوازدهمین روز بازی‌های آسیایی در شرایطی آغاز شد که ترانه احمدی اسکیت سواری اصفهانی در رشته اسکیت فری‌استایل با حضور در فینال موفق به کسب مدال نقره شد و تعداد مدال های نقره اصفهان در تاریخ بازی‌های آسیایی را به عدد ۲۰ رساند.

در این ماده ۲ نماینده چین‌تایپه اول و سوم شدند و ترانه احمدی با قرار گرفتن در جایگاه دوم، تنها مدال نقره ایران را در اسکیت به دست آورد.

احمدی در مرحله نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل لیو چیائو از چین‌تایپه به رقابت پرداخت و در مسابقه اول و دوم خود مقابل این اسکیت‌باز شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

امروز رومینا سالک اصفهانی دیگر نماینده استان در بازی‌های آسیایی هانگژو با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد.

رومینا سالک اصفهانی در مرحله رده‌بندی اسکیت فری‌استایل بازی‌های آسیایی هانگژو با تینگ یوئن به رقابت پرداخت و در حالی که مسابقه اول خود را شکست خورد، در مسابقه دوم به پیروزی رسید و پس از شکست در مسابقه سوم نتوانست به مدال برنز برسد.

ورزشکاران اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

۳هزارم ثانیه تاخیر، طلای ترانه احمدی را به نقره تبدیل کرد

مربی اصفهانی تیم اسکیت کشورمان نیز بعد از کسب مدال نقره ترانه احمدی در اسکیت فری‌استایل بازی‌های آسیایی گفت: احمدی به خاطر دیر راه افتادن ۳هزارم ثانیه را از دست داد و همین موضوع کافی بود تا به مدال نقره بسنده کند، از رومینا سالک هم که چهارم شد دو خطا گرفته شد اما از نظر فنی، نفرات ما بهتر بودند و این را در مسابقات جهانی، اثبات خواهیم کرد.

احسان حبیب آبادی ادامه داد: برای طلا آمده بودیم اما داوری جدید مسابقات باعث شد مشکلاتی برای نمایندگان کشورمان ایجاد شود. در مسابقات قبلی فرمان حرکت توسط دستگاه صادر می‌شد اما در این بازی‌ها این کار توسط داور انجام شد و در چنین مسابقاتی، این کار خطای انسانی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که امروز هدیه کوچکی به مردم ایران تقدیم کردیم هر چند دوست داشتیم این مدال طلا باشد، اما نشد.

ورزشکاران اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

مدال‌های نقره اصفهانی‌ها در بازی های آسیایی

پیروز آدمیت شمشیرباز اصفهانی نخستین دریافت کننده گردن آویز سیمین بازی های آسیایی از اصفهان بود که در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران موفق شد در اسلحه اپه به مدال نقره دست پیدا کند.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر، حسین ناطقی با تیم دوچرخه‌سواری ۴ نفره صاحب دومین مدال نقره اصفهان در رقابت‌های آسیایی شد.

الله‌کرم استکی، سجاد استکی، میلاد مسائلی، سعید برخورداری، محمدمهدی عسگری، مصطفی ساداتی و جلال کیانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین با تیم ملی هندبال ایران به مدال نقره این بازی‌ها رسیدند.

محسن عندلیب با تیم ملی والیبال و رضا کمالی‌مقدم با تیم ملی کَبدی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین حائز مقام نایب قهرمانی شدند و سجاد مرادی نیز در دوی ۱۵۰۰ متر نیز صاحب گردن آویز نقره شد.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی ووشو اصفهان با سه نماینده و کسب ۲ مدال نقره عملکرد خوبی داشت و در رشته ساندا در وزن ۷۵- کیلوگرم حمیدرضا لادور و در وزن ۵۲- کیلوگرم الهه منصوریان گردن آویز نقره را برگردن آویختند.

در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی پالمبانگ و جاکارتا اندونزی ورزشکاران اصفهانی در رشته ووشو ۳ مدال نقره به‌دست آوردند و شهربانو و الهه منصوریان در بخش ساندا و زهرا کیانی در بخش تالو گردن‌آویز ارزشمند نقره بازی‌های آسیایی را برای ایران کسب کردند و امروز نیز ترانه احمدی اسکیت سواری اصفهانی در رشته اسکیت فری‌استایل بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی را برای اصفهان به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، "بازی‌های آسیایی هانگژو" که از اول مهرماه به‌صورت رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و استان اصفهان با ۳۴ نماینده به عنوان ورزشکار، مربی و داور در این رویداد قاره‌ای حضور پُررنگی دارد

ورزشکاران اصفهانی شرکت کننده در "بازی‌های آسیایی و پارآسیایی هانگژو" در قسمت مردان در ۱۶ رشته و در قسمت زنان در ۱۴ رشته ورزشی پا به عرصه رقابت‌ها می‌گذارند.

ورزشکاران اصفهان به بیستمین نقره تاریخ بازی های آسیایی رسیدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha