بیلد: آلمان هیچ برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین ندارد

تهران- ایرنا- روزنامه بیلد آلمان چهارشنبه گزارش داد که برلین در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین ندارد زیرا این موشک‌ها با موشک‌های ارسال شده از سوی فرانسه و انگلیس به کی‌یف قابل مقایسه نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، برلین همچنین نگران است که این موشک‌ها توسط کی‌یف برای هدف قرار دادن پل کرچ که روسیه را به کریمه متصل می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد.

کی‌یف با این استدلال که موشک‌های تاروس قادر هستند آسیب‌های قابل توجهی به نیروهای روسیه در عمق سرزمین‌های اشغال شده اوکراین وارد کنند، برلین را برای ارسال این موشک‌ها تحت فشار قرار داده است اما آلمان بارها اعلام کرده که تنها در هماهنگی با واشنگتن در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین اقدام خواهد کرد.

به نوشته روزنامه بیلد، اولاف شولتز صدراعظم آلمان هفته گذشته در یک نشست داخلی به کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور، گفت: موشک‌های تاروس با موشک‌های کروز اسکالپ فرانسه یا موشک‌های طوفان سایه انگلیس قابل مقایسه نیستند زیرا این کشورها خودشان مستقیماً مختصات جغرافیایی اهداف مورد نظر را وارد کرده و پرسنل این کشورها در این روند دخالت دارند.

به گزارش روزنامه بیلد، سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرد: هیچ به روز رسانی جدیدی در مورد موضوع ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین وجود ندارد.

روزنامه بیلد همچنین در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که مقامات دولت انگلیس در هفته‌های اخیر به دنبال آن بودند تا آلمان را متقاعد کنند که موشک‌های تاروس را به اوکراین ارسال کند.

شبکه خبری بلومبرگ اوایل روز چهارشنبه گزارش داد که آلمان قصد دارد سامانه‌های دفاع هوایی جدیدی برای اوکراین به منظور کمک به محافظت از محموله‌های غلات در برابر حملات احتمالی روسیه فراهم کند.

به نوشته رویترز، آلمان ماه گذشته از اختصاص یک بسته کمکی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو شامل مهمات، خودروهای حفاظتی و سیستم‌های پاکسازی مین برای اوکراین خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha