تاکید رییس پلیس راه لرستان بر رفع مشکلات هفت نقطه حادثه خیز

خرم آباد- ایرنا- رییس پلیس راه لرستان گفت: هفت نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که چنانچه مشکلات ترافیکی این مسیرها برطرف نشود، شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ "محمد زارعی" شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان، اظهار کرد: محدوده پلیس راه تا روستای ازنا که چند تصادف به تازگی در این محور رخ داد، حدود ۲۰ کیلومتر طول دارد که چندین سال است درگیر چهارخطه کردن این مسیر هستند، اما بیشتر شبیه جاده ۲ خطه و سه خطه شده که در هیچ جای قانون چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: این مسیر سه خطه را اگر با یک لاین دیگر به چهارخطه تبدیل کنیم، شاهد تصادفات جانی و مالی کمتری در این مسیر خواهیم بود.

سرهنگ زارعی با اشاره به محور الیگودرز به اصفهان، عنوان کرد: بخش زیادی از این محور آماده بهره برداری است اما به دلیل عدم نصب تابلو هنوز زیر بار ترافیک نرفته و شاهد چندین فقره تصادف فوتی هم بوده ایم.

وی در خصوص محور بروجرد به نهاوند، افزود:‌ این محور زیرسازی شده و آماده آسفالت است و ۲ پل آن باید تعریض شود.

رییس پلیس راه لرستان بیان کرد: همچنین محور دوآب به سمت مومن آباد زیرسازی شده و چنانچه تکمیل نشود، هزینه ای که در این مسیر صرف شده ضایع خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسیر کوهدشت به زانوگه کاملا رها شده و شانه سازی که ایجاد کرده اند منجر به ارتفاع سطحی شده که چنانچه اصلاح نشود، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: در مسیرهای ذکر شده و همچنین بیرانشهر و خرم آباد، سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۳ نفر فوتی ، سال ۱۴۰۱ نیز ۸۰ فوتی و امسال نیز تاکنون ۳۲ نفر کشته داشته ایم و چنانچه مشکلات این مسیرها برطرف نشود، شاهد افزایش فوتی ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شهریورماه امسال در صحنه تصادفات ۴۴ نفر فوتی داشتیم اما آمار پزشکی قانونی حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا می کنند که نشان از عدم رسیدگی لازم در بیمارستان ها دارد که لازم است جهت رفع این مشکل در ۲ نقطه خرم آباد و بروجرد، بخشی به مجروحان تصادفات اختصاص یابد تا به موقع درمان شوند.

سرهنگ زارعی در خصوص دوربین های آزادراه خرم آباد، اراک، بیان کرد: حدود ۱۸ ماه است دوربین های این آزادراه خریداری شده اما نصب نشده اند و لازم است هرچه سریعتر نصب شوند.

وی ادامه داد: ورودی تونل های آزادراه خرم اباد، پل زال نیز نیاز به نصب دوربین برای محدودیت سرعت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha