۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85248057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر دفاع عراق به ترکیه

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۳
کد خبر: 85248057
سفر وزیر دفاع عراق به ترکیه

بغداد- ایرنا- ثابت محمد العباسی وزیر دفاع عراق عصر چهارشنبه برای یک سفر رسمی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، سفارت عراق در آنکارا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ثابت محمد العباسی وزیر دفاع این کشور عصر چهارشنبه در رأس یک هیات عالی‌رتبه نظامی طی یک سفر رسمی بنا به دعوت یاشار گولار همتای ترکیه‌ای خود وارد آنکارا شده است.

در این بیانیه آمده است: وزیر دفاع عراق امروز پنجشنبه با برگزاری مراسم نظامی در ساختمان وزارت دفاع ترکیه در آنکارا مورد استقبال قرار خواهد گرفت و پس از آن با یاشار گولار همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی مسائل امنیتی دوجانبه و مسائل دفاعی و همکاری در صنایع دفاعی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

سفر وزیر دفاع عراق به آنکارا پس از حملات هوایی ترکیه به اهداف متعلق به حزب کارگران کردستان عراق در شمال این کشور و پس از آنکه گروه پ ک ک مسئولیت عملیات تروریستی صبح یکشنبه در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا را برعهده گرفت، انجام شده است.

گروه «پ. ک. ک» شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات تروریستی صبح یکشنبه در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا، کار این گروه بوده است.

پ. ک. ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است طی حدود چهار دهه گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری‌های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

بغداد بارها حملات هوایی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرده است و عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق پیشتر در مصاحبه‌ای که با شبکه ۶۹۴ این کشور انجام داد، گفت که بغداد امیدوار است برای حل این مشکل با آنکارا به توافق برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha