استقبال از پیشنهاد ایران برای تاسیس اتحادیه پستی جهان اسلام

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی پست در حاشیه چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست با نمایندگان کشورهای اسلامی دیدار کرد و پیشنهاد داد: اتحادیه پست کشورهای اسلامی تاسیس شود.

به گزارش ایرنا از شرکت ملی پست، محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست که برای شرکت در چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست به عربستان سعودی سفر کرده است، در حاشیه نشست‌های تخصصی این کنگره با نمایندگان برخی کشورهای اسلامی در خصوص تاسیس اتحادیه پست کشورهای اسلامی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این گفتگوهای، ضمن استقبال از پیشنهاد ایران، مقرر شد نظرات و پیشنهادات تکمیلی از طریق مجاری دیپلماتیک مبادله و پیگیری گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران همچنین در چهارمین روز از چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست با رئیس پست عراق دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار انعقاد تفاهم‌نامه با پست عراق و همچنین چاپ تمبر مشترک دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

لیائی در دیدار با مسئولان پست کشورهای اندونزی و کره- جنوبی در راستای استفاده از تجربیات برای ساخت مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند ایران گفتگو کرد.

همچنین طی دیدار با مسئولان پست کشور روسیه مقرر شد با توجه به تحریم این کشور، از ظرفیت پست ایران برای ترانزیت مرسولات پست روسیه بهره‌برداری شود.

گفتنی است، چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست از نهم مهر در شهر ریاض پایتخت عربستان آغاز و فردا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۲ به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha