۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85247699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۲ درصدی تولید تخم مرغ در قزوین

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85247699
افزایش ۳۲ درصدی تولید تخم مرغ در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۳۲ درصدی تولید تخم مرغ این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

علی رمضانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید شده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۴۰ هزار تن بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین تولید و روانه بازار شود.

رمضانپور با اشاره به فعالیت ۶۸ واحد مرغ تخمگذار در سطح این استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این واحدها در سال هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است.

به گفته این مسوول، بیشترین میزان تخم مرغ تولید شده مربوط به شهرستان آبیک است که از قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه زنجیره تولید در برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی اولویت دارد، اظهار کرد: این استان جایگاه خوبی در تولید تخم مرغ داشته و توانسته رتبه ششم کشور را به خود اختصاص دهد.

رمضانپور بر لزوم اهمیت واحدهای تخمگذار در تامین امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: با توجه به مدیریت پرورش خوب، تامین نهاده‌های با کیفیت و نظارت بهداشتی مناسب و مداوم در مرغداری تخم‌گذار این استان، خوشبختانه شرایط مطلوبی برای تولید تخم‌مرغ باکیفیت در استان ایجاد شده است.

گفتنی است، قزوین جزو قطب‌های مهم تولید تخم مرغ در کشور به شمار می‌رود که بیشتر تخم مرغ تولیدی آن به خارج از استان، به ویژه استان‌های همسایه و تهران صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha