ثبت دومین ناکامی وزنه‌برداری ایران در هانگژو؛ سلطانی پنجم شد

هانگژو- ایرنا- دومین ناکامی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران با کسب عنوان پنجم حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با رقابت حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم پیگیری شد. سلطانی که چندی پیش در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض اوت کرده بود در آوردگاه بازی‌های آسیایی هانگژو عملکرد بهتری به ثبت رساند و در نهایت به عنوان پنجم این دسته رسید. سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم پیکار سختی با نمایندگان کره‌شمالی، قزاقستان، ازبکستان و چین تایپه داشت.

انتخاب نخست کادر فنی برای حسین سلطانی وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی بود که ملی‌پوش زنجانی وزنه‌برداری ایران در مهار آن مشکلی نداشت. سلطانی که با غلبه بر این وزنه وارد جدول رقابت شده بود در تلاش دوم نتوانست بر وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی غلبه کند. سلطانی در نهایت با مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرمی به کار خود در رقابت‌های حرکت یکضرب پایان داد.

ری چونگ سونگ از کره شمالی با مهار وزنه ۱۶۹ کیلوگرم رکورد یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم بازی‌های آسیایی را شکست. در پایان یکضرب حسین سلطانی با حدنصاب ۱۵۴ کیلوگرم پنجم شد. توشتمیروف ازبکستانی با مهار ۱۵۹ کیلوگرم دوم، اواروف و سیتکازی قزاق با ۱۵۴ کیلوگرم نیز در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

حسین سلطانی که تا چند روز از مصدومیت رنج می‌برد و حضورش در رقابت‌های این دسته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت در دوضرب نیز در قامت یک مدعی ظاهر شد. وی ابتدا بر وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی غلبه کرد اما در ادامه نتوانست وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. تلاش سوم ملی‌پوش زنجانی وزنه‌برداری ایران برای مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی نتیجه‌ای در برنداشت تا وی با مجموع ۳۳۵ کیلوگرم و قرار گرفتن در جایگاهپنجم دسته ۸۱ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

سلطانی در صورت مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم می‌توانست با رکورد مجموع ۳۴۹ کیلوگرم به مدال برنز برسد.

وزنه‌بردار کره‌شمالی با ثبت مجموع مهار ۳۶۴ کیلوگرم رکورد مجموع بازی های آسیایی را از آن خود کرد.

ریحانه کریمی نخستین وزنه‌بردار کاروان ورزشی ایران بود که روز دوشنبه به روی تخته رفت اما با اوت در یکضرب نتوانست جایگاهی در رقابت‌های دسته ۶۴ کیلوگرم زنان داشته باشد.

رده‌بندی مدالی دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱- ری چونگ سونگ از کره شمالی/ ۳۶۴ کیلوگرم مدال طلا

۲- توشتمیروف از ازبکستان/ ۳۵۱ کیلوگرم مدال نقره

۳- الکساندر اواروف از قزاقستان/ ۳۴۸ کیلوگرم مدال بنرز

برنامه مسابقات دیگر ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در هانگژو به شرح زیر است:

پنج‌شنبه سیزدهم مهر

دسته ۹۶ کیلوگرم: امیر حقوقی و میرمصطفی جوادی / ساعت: ۱۷ - ۱۵

دسته ۷۶ کیلوگرم: الهه رزاقی / ساعت:۲۱-۱۹

جمعه چهاردهم مهر

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: مهدی کرمی و رضا دهدار / ساعت:۱۵-۱۷

دسته ۸۷ کیلوگرم: سیده الهام حسینی / ساعت:۲۱-۱۹

شنبه پانزدهم مهر

دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم: علی داوودی و آیت شریفی / ساعت ۱۵-۱۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha