۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85247664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری آبدانان آغاز شد

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85247664
عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری آبدانان آغاز شد

ایلام - ایرنا - عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری آبدانان در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه شروع بکار این طرح خدماتی، اظهار کرد: انجام این پروژه خدماتی بهداشتی جزء مطالبات عامه مردم و از کارهای ضروری و اولویت دار شهر آبدانان بود که با مساعدت مدیران ملی و استانی با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال امروز آغاز شد.

"بهزاد علیزاده" افزود: برای اجرای کامل این طرح بزرگ عمران شهری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو هزینه می‌شود و طبق قول متولیان و مجریان در مدت ۲۴ ماه بطور کامل اجرا شده و به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم شهرستانهای دره شهر، بدره، دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی از پوشش اینترنت پرسرعت در همه روستاهای شهرستان آبدانان خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی فرودگاه آبدانان اختصاص یافته که فرایند تعمیر، تجهیز و نصب تجهیزات فنی و ناوبری آن در سفر آتی هیئت دولت به استان ایلام عملا آغاز خواهدشد.

علیزاده تصریح کرد: با راه اندازی فرودگاه ۲ منظوره آبدانان ( نظامی و غیرنظامی ) مشکل مسافرت‌های هواپیمایی مردم شهرستانهای آبدانان، دهلران، دره شهر در استان ایلام و شهرستان پلدختر در استان لرستان مرتفع می شود.

وی از افتتاح تونل کبیرکوه آبدانان در سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: براساس موافقت وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در جریان سفر آینده رییس جمهور به استان، عملیات اجرایی و بهره برداری از چاه‌های میدان گازی سمند آبدانان با ۲ هزار میلیارد فوت گاز مرغوب و با کیفیت آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای دره شهر، بدره، دهلران و آبدانان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بستر لازم برای احداث پالایشگاه به منظور فرآوری گاز تولیدی این میدان در شهرستان مهیا است که با بهره برداری از گاز استحصالی میدان سمند زمینه اشتغال بکار یک هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار در این شهرستان نخبه پرور و قدر ناس آماده می‌شود.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی و اجرای طرح تعریض مسیر آبدانان به سرابباغ و احداث سه کیلومتر جاده سازی در گردنه "شتر مل" ضمن حذف پیچهای خطرناک و احداث ۱۱ دستگاه پل، مشکلات فنی و مخاطرات اجتماعی عبور مرور این مسیر پر تردد برای همیشه مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آبدانان در غرب ایران و در جنوب استان ایلام واقع شده‌ است که از غرب و شمال به شهرستان دهلران، بخش زرین آباد و شهرستان ملکشاهی، از جنوب به استان خوزستان، و از شرق به شهرستان دره شهر منتهی می شود و از نظر جغرافیایی این شهرستان در میان ۲ کوه کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته است.

حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام شامل شهرستان های آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha