سپاه ۱۳۰ واحد آموزشی در سیستان و بلوچستان ایجاد کرد

زاهدان- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد ۱۳۰ واحد آموزشی، نوسازی و بازسازی ۵۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان، مشارکت در ساخت یک هزار واحد مسکونی در چابهار، آبرسانی به یک هزار و ۷۵۱ روستا، اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی از اقدامات سپاه و بسیج سازندگی سپاه در این استان به شمار می‌روند.

غلامرضا ملایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سپاه و بسیج در تمام شرایط سخت و بحرانی یارویاور مردم هستند، اظهار کرد: سپاه، بسیج و زیرمجموعه‌های آن تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف برای کشور و ملت بزرگ ایران دستاوردهایی را خلق کرده‌اند که دنیا را به حیرت واداشته است.

وی بیان کرد: همراهی و همگامی بسیجیان و سپاه مقتدر با مردم ایران در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده و هم اکنون نیز این قشر با همان روحیه، اخلاص، خودباوری و ولایت‌مداری به مردم خدمت می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: توزیع ۲۲ هزار بسته آموزشی توسط سپاه، قرارگاه‌های عملیاتی و بسیج سازندگی از ابتدای مهرماه جاری در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شده که این اقدام بخش کوچکی از خدمات سپاه به مردم منطقه است.

وی بیان کرد: آمادگی داریم در ۹ عرصه مختلف خدمات متنوعی به مردم سیستان و بلوچستان ارائه دهیم و تا هفته بسیج امسال شاهد تنوع خدمات در این استان باشیم.

اقدامات محرومیت‌زدایی سبزپوشان نظام در خاش

فرمانده سپاه خاش سیستان و بلوچستان افزود: سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی، در عرصه مقابله با گروهک‌های تکفیری و تروریستی، در جبهه مقاومت و دفاع از مرزهای اسلام و میهن جانانه در صحنه خدمت‌رسانی حاضر بوده و در جبهه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری نیز خوش درخشیده‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در کنار سپاه و بسیج سازندگی کار خدمت‌رسانی به محرومان خاش را برعهده دارند و با شایستگی نیازهای خانواده‌های محروم و کم‌درآمد را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: در تداوم خدمات ارائه شده و گرامیداشت هفته وحدت به همت سپاه، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و قرارگاه‌های عملیاتی بیش از ۸۰۰ بسته آموزشی شامل کیف و لوازم‌التحریر میان نیازمندان شهرستان خاش توزیع شد.

این مسوول اظهار کرد: در زمینه آموزش و پرورش نیز سپاه شهرستان خاش، بسیج سازندگی و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در ساخت و تجهیز ۲۰ مدرسه در خاش و تفتان مشارکت داشته دارند.

سردار مالدار گفت: توزیع هشت هزار بسته معیشتی، ۶۰ تن آرد، ۱۴ هزار پرس غذای گرم، ۲ هزار بسته نوشت افزار، یک‌هزار و ۴۰۰ جفت کفش، ایجاد پنج واحد مسکونی ویژه محرومان، ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر و توزیع ۴۷۰ وام خرد از اقدامات مهم سپاه خاش، گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در این شهرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha