مازندران با امکانات استانی به گردشگران خدمات ملی ارایه می دهد

ساری- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با اشاره به حضور پرشمار مسافران و گردشگران در این استان اظهار داشت : شهرداری های مازندران باوجود محدودیت و کمبود بودجه و اعتبارات اما خدماتدهی در سطح ملی ارائه می کنند و از مجموعه ۶۳ شهر استان، پنج شهر شهردار ندارد.

مهدی انگوران روز چهارشنبه در آیین همایش شهرداران استان در نور گفت: این استان حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸ درصد این جمعیت یعنی رقمی معادل یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۷۳۹ نفر در شهرها ساکن هستند.

وی توضیح داد : تعداد زیادی از روستائیان ساکن شهر، با توجه به واقف به اینکه شاخص برخورداری و اعتبارات روستاها بر اساس سرانه جمعیتی است، در زمان سرشماری به روستاها مراجعت کردند و از سوی دیگر با توجه به گردشگر پذیر بودن استان جمعیت شهری استان در ایام نوروز، تعطیلات و تابستان به چند برابر موجود می رسد.
وی ادامه داد : بنابراین جمعیت شهری استان به مراتب خیلی بیشتر از آمار ارائه شده است که به همین نسبت نیاز به خدمات دارند.

انگوران با بیان این که، این استان ۶۳ شهر دارد که در حال حاضر به جز پنج شهر مابقی شهرها دارای شهردار است، گفت: حدود هشت درصد شهرداران استان دارای مدرک دکتری، ۶۲ درصد کارشناسی ارشد و ۳۰ درصد نیز لیسانس می باشند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران ادامه داد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای ۶۳ گانه مازندران ۳۴۱ نفر است که از این تعداد ۳۱۹ نفر آنان مرد و ۲۲ نفر دیگر زن می باشند.
وی افزود : از میان ۶۳ شورای اسلامی شهرهای استان در ۲۰ شهر حداقل یک زن عضو شورا فعالیت دارد و روسای ۲ شهر سورک و جویبار نیز زن هستند.

مازندران با امکانات استانی به گردشگران خدمات ملی ارایه می دهد

به گفته مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران شهرها با اعضای شورای اسلامی ۹ نفره چهار شهر شامل شهرهای ساری، قائمشهر، بابل و آمل بوده و شهرها با اعضای شوراهای اسلامی هفت نفره نیز پنج شهر شامل شهرهای بهشهر، نکا، بابلسر، چالوس و تنکابن است و مابقی شهرها دارای شورای اسلامی پنج نفره است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مدیریت پسماند استان مازندران در گذشته بر اساس مصوبه شورای پسماند استان به هشت پهنه تقسیم بندی شده است، گفت: ساخت ۶ کارخانه کمپوست و ۲ کارخانه زباله سوز در این برنامه ریزی لحاظ شده است.
وی ادامه داد : پارسال برای تکمیل ساخت کارخانه های زباله سوز و کمپوست مذکور پیگیری هایی زیادی از سوی شخص استاندار، معاونت هماهنگی امور عمرانی و اینجانب صورت گرفت که نتیجه آن تامین اعتبار به میزان حدود ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در قالب نقد و اسناد خزانه بوده است.
انگوران اضافه کرد: از این میزان اعتبار حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت کارخانه های بابل، قائمشهر، نور، تنکابن و نوشهر و حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین حمل زباله در بابلسر است و مابقی این اعتبار فقط برای کارخانه زباله سوز ساری در نظر گرفته شد.
وی همچنین اعلام داشته که این پیگیریها تا رسیدن به نتیجه مطلوب یعنی راه اندازی و بهره برداری کامل تمام هشت کارخانه اشاره شده ادامه خواهد یافت.

وی از پیگیری و راه اندازی سازمان پسماند جامع مازندران خبر داد و گفت : باوجود اینکه به ظاهر استان از چند سال پیش دارای سازمان پسماند بوده ولی اساسنامه آن به تصویب حدود نیمی از شهرداریهای استان نرسیده بود و از نظر سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بعنوان متولی فاقد سازمان هستیم، بنابرین موضوع به جد در دستور قرار گرفته و اقدامات اداری لازم در این خصوص انجام شده و در آینده نزدیک این سازمان در استان فعال خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با تاکید بر توجه به حوزه سرمایه گذاری و شناسایی حدود ۱۰۰ فرصت شغلی سرمایه گذاری در شهرهای استان افزود : با همکاری شهرداریها و تبدیل تعدادی از آنها به بسته های سرمایه گذاری، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه در استان در آینده نزدیک خواهیم بود.

مازندران با امکانات استانی به گردشگران خدمات ملی ارایه می دهد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha