معرفی شخصیت آیت الله کوهستانی نباید به برگزاری همایش محدود شود

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: معرفی شخصیت علمی و اعتقادی آیت الله کوهستانی نباید به برگزاری همایش سالانه محدود شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در پنجاه و یکمین سالگرد ارتحال عالم ربانی و عالم برجسته شرق مازندران آیت الله محمد کوهستانی (ره) در دانشگاه علم و فناوری مازندران بهشهر، با تاکید براینکه آیت الله کوهستانی به راستی بنده خدا بود و آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود، افزود: ایشان در سراسر زندگی و فرصت‌های عمرش همچون نماز حضور قلب داشت و خود را در محضر مولا نگه می‌داشت نگاهش به خلق از دریچه خدا بود و به عشق خدا با خلق خدا مهربان و همدل و هم کلام بود.

وی افزود: آثار مکتوبی از این عالم زاهد موجود نیست و جمع آوری مجموعه مقالات با محوریت سیره علمی و عملی ایشان کار بسیار سخت و ارزشمندی بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این‌که، ترویج سیره علمی و علمی این عالم متقی در جامعه امروزی ضروری است، افزود: نوجوانان و جوانان باید از این عالم دینی با تقوا درس درست زیستن را بیاموزند.

آیت الله محمدی لائینی به پیش کنگره آیت الله کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد اشاره کرد و گفت: معرفی این شخصیت‌ها نباید در سطح همایش‌ها محدود شود، بلکه باید بتوان این افراد را در میان جامعه معرفی کرد.

وی با بیان اینکه، مجموعه مقالات این کنگره کتاب شده و استادان دانشگاهی و حوزی و شاگردان آیت‌الله کوهستانی برای دریافت این مقالات تلاش‌های وافری داشتند که شایسته تحسین است، افزود: آیت الله کوهستانی به راستی بنده خدا بود و آداب بندگی را شیوه زندگی خود قرار داده بود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: این عالم وارسته عبد صالح حاضر بود. نگاهش به خلق از دریچه خدا بود و به عشق خدا با خلق خدا مهربان و همدل و هم کلام بود.

وی اضافه کرد: این عالم زاهد و متقی همه چیزش را در خدمت خدا قرار داد، ذکرش، فکرش، سخنش، درس و بحثش، نشست و بلندشدنش را در مسیر خدا قرار داده بود به گونه ای که سیره و سلوک ایشان حاضران و شاهدان را به یاد خدا می انداخت.

معرفی شخصیت آیت الله کوهستانی نباید به برگزاری همایش محدود شود

به گزارش ایرنا، همچنین آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز به‌مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی، پیامی صادر کرد که توسط سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در این آیین قرائت شد.

همچنین در این کنگره از آثار تولیدی و مقالات علمی پیرامون زندگی عالم وارسته آیت الله کوهستانی نیز رونمایی شد.

آیت الله صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ منظور شرکت در کنگره آیت‌الله کوهستانی، مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صالحی و حضور در همایش دارالمومنین بابل به مازندران سفر کرده است.

سفر آیت‌الله لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان مازندران به مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است.

پنجاه و یکمین سالگرد عالم ربانی و عالم برجسته شرق مازندران آیت الله محمد کوهستانی (ره) امروز چهارشنبه با حضور آیت الله صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار مازندران، مسئولان دستگاه های اجرایی، شخصیت های علمی و دینی و شماری از عاشقان و دلداگان به این عالم بزرگوار و اقشار مختلف مردم در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد.

آیت الله محمد کوهستانی مشهور به آقاجان از علمای برجسته شرق مازندران بود که سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر چشم به جهان گشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha