توفیق: چیزی از دمیر در این مدت ندیدیم/در رفتار و عمل شاهد پارادوکس هستیم

تهران- ایرنا- کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: چیزی را در این مدت از هاکان دمیر ندیدیم؛ ضمن اینکه او با سرمایه‌های بسکتبال ایران هم رفتار خوبی نداشت و این مسائل به اعتبار بسکتبال ما خدشه وارد می‌کند.

علی توفیق روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به اتفاقات چند وقت اخیر در بسکتبال ایران، اظهار کرد: چندماه پیش در مصاحبه‌ای عنوان کردم شرایط تیم ملی بسکتبال، جام‌جهانی و روندی که طی می‌کنیم به چه صورت است و امروز بازهم بر همان مواضع اصرار دارم. به آن مصاحبه بازگردید تا شرایط را با هم مرور کنیم و ببینیم چرا در این شرایط قرار داریم.

وی ادامه داد: بسکتبال ترکیه شرایط خوبی دارد اما همین تیم در جام‌جهانی حضور نداشت و این را نباید فراموش کرد. از سویی دیگر ما مطالبی را می‌شنویم که بر تغییر نسل و جوانگرایی تاکید داشته و صحبت از تقویت کادر فنی است و مواردی این‌چنینی، اما وقتی همه این موارد را کنار هم قرار می‌دهیم با یک پارادوکس مواجه می‌شویم که در گفتار و عمل می‌بینیم و این را من نباید پاسخ بدهم چراکه تصمیم‌گیر نیستیم اما امیدواریم پاسخ مناسبی برای آن باشد.

توفیق: چیزی از دمیر در این مدت ندیدیم/در رفتار و عمل شاهد پارادوکس هستیم

او با اشاره به مطالب مطرح شده یادآور شد: صحبت از تغییر نسل و جوانگرایی می‌شود اما در همین شرایط ۵ تا ۶ بازیکن ما سابقه حضور در جام‌جهانی را دارند و به همین تعداد هم بازیکنانی را در اختیار داریم که در ترکیب تیم ملی بوده و در پنجره‌های مختلف برای ما به میدان رفتند و در این میان تنها محمد امینی را داریم که به این ترکیب اضافه شده است.

مصاحبه توفیق با ایرنا در خرداد سال جاری / توفیق: حضور سرمربی خارجی روی نیمکت تیم ملی بسکتبال، شرعا و عرفا درست نبود

این کارشناس بسکتبال کشورمان تاکید کرد: با این شرایط تیم بی‌تجربه نیست، از سویی دیگر پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی، صحبت از اعزام کاروان کیفی بود و برای همین تیم بانوان کشورمان اعزام نشد و شاهد سرمایه‌گذاری خوبی هم در این شرایط بودیم. مربی خارجی و مسابقات متعدد و اردوهای خارجی در دستور کار بود و مواردی از این دست اما با همه این برنامه‌ریزی‌ها، کیفیتی ندیدیم.

توفیق خاطر نشان کرد: تیم ملی بسکتبال ایران با مربیان ایرانی افتخارات بسیاری را کسب کرده و با همان شرایط به جام‌جهانی راه یافت و حضور در المپیک را هم تجربه کرده‌ایم. کسب عناوین مختلف در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را هم با همین مربیان به دست آوردیم و نباید فراموش کرد که مربیان ایرانی چرخه بسکتبال کشورمان را به حرکت در می‌آورند.

او ادامه داد: هاکان دمیر را به ایران آوردیم اما چیزی در این مدت از او ندیدیم، ضمن اینکه او با سرمایه‌های بسکتبال ایران هم رفتار خوبی را در این مدت نداشت و این خوب نیست و باید قبول کنیم این مسائل به اعتبار بسکتبال ما خدشه وارد می‌کند. با بررسی نتایج اخیر، متوجه می‌شویم که نه در نتیجه و در نه در فرآیند رو به رشد بسکتبال موفق نبودیم و این را باید مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند.

توفیق: چیزی از دمیر در این مدت ندیدیم/در رفتار و عمل شاهد پارادوکس هستیم

وی در واکنش به این سئوال که در یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی و در بازی برابر فیلیپین شاهد دو رویکرد و رفتار متفاوت از سوی تیم ملی ایران بودیم و چرا بازگشت ما به بازی در کواتر پایانی رخ داد، یادآور شد: این موضوع به مسائل فنی باز می‌گردد اما باید گفت خیلی دیر این تصمیم‌ اتخاذ شد. با تغییراتی که در سیستم دفاعی صورت گرفت شاهد عملکرد خوب تیم ایران بودیم و باید به این نکته هم اشاره داشت که متین آقاجانپور یا سینا واحدی پرتاب‌هایی داشتند که موجب شد اختلاف کم شود.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال ایران که با هدف حضور در بین ۴تیم پایانی بازی‌های آسیایی هانگژو و با امید رسیدن به فینال راهی چین شده بود پس از ناکامی برابر فیلیپین و عدم راه‌یابی به نیمه‌نهایی، به مصاف کره‌جنوبی رفت که در پایان با برتری ۸۹ بر ۸۲ پیروز از این بازی خارج شد تا برای کسب رده پنجمی این دوره از بازی‌ها به مصاف عربستان برود. 

این بازی فردا (شنبه) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha