مهابادی‌ها بیش از ۲۲ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌ها به امانت گرفتند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امسال بیش از ۲۲ هزار و ۴۹۰ جلد کتاب به امانت گرفتند.

حسن سالاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده نگهداری می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۳۶ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و به‌طور میانگین ماهیانه بیش از ۳.۵ هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد اظهار کرد: امسال ۸۵۷ جلد کتاب از سوی شهروندان به کتابخانه‌های عومی اهدا شده و ۲ هزار و ۵۶۶ عنوان کتاب تازه به مجموعه کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اضافه شده است.

مهابادی‌ها بیش از ۲۲ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌ها به امانت گرفتند

سالاری با اشاره به اینکه در روستاهای با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این شهرستان، کتابخانه عمومی دایر می‌شود، افزود: هم اکنون سه روستای آگریقاش، یوسف‌کند و قم قلعه این شهرستان به لحاظ جمعیتی شامل این طرح می‌شوند و در صورتی که زمینی در این روستاها اهدا شود، توسط مسکن و شهرسازی احداث و نهاد کتابخانه‌ها آن را تجهیز می کند.

وی اظهار کرد: دایر کردن کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی می تواند نقش مهمی در ارتقای سطح مطالعه، دسترسی آسان به منابع، ماندگاری جوانان تحصیل‌کرده در روستاها و حتی ادامه تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

وی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواست که عضو یکی از کتابخانه ها شوند و اگر در منزل کتاب‌های برای مطالعه دارند، آنها را به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا کنند تا مخاطبان بیشتری این کتاب ها را مطالعه کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با اشاره به توسعه کتابخانه عمومی «پرتودانش» در منطقه باغ شایگان مهاباد گفت: این کتابخانه عمومی دارای ۲۲ هزار و ۸۴۷ عنوان کتاب در ۲۹ هزار و ۶۱۳ نسخه است و دارای بخش مخزن، نوجوانان، کودک، مرجع و دارای سالن مطالعه است.

سالاری با اشاره به اینکه هم اکنون سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است، یادآور شد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha