۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85246773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه، ورود به بازارهای خارجی را تسهیل می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل گمرگ استان زنجان گفت:  نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه به میزبانی زنجان برای فعالان تجاری و صنعتی استان و کشور یک فرصت بازرگانی مثبت است و باعث تسهیلگری در ورود به بازارهای خارجی و آشنایی با بازارهای روسیه می‌شود.

زین العابدین گنج خانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد باعث می شود شرکت های داخلی بتوانند تنوع صادراتی را در استان و کشور گسترده‌تر کنند و همچنین در راستای نیازهای کشور هدف مبادلات تجاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در گمرک استان زنجان طی پنج ماه گذشته حدود ۱۸۷ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات داشتیم که از این مقدار حدود هشت درصد ارزش آن مربوط به کشور روسیه بوده و این کشور در بین کشورهای مقصد صادراتی، از گمرک زنجان رتبه سوم را داشته است.

گنج خانلو ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه، باعث افزایش تعاملات بین فعالان صنعتی و تجاری استان شود و به ارتقای سطح صادرات کشورمان با روسیه کمک کند.

نمایشگاه صادرات به روسیه پایگاهی برای جهش صادرات است

سرمایه گذار و مدیرعامل پایانه صادراتی کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به تهدیدهایی که جنگ اوکراین و روسیه در سال های اخیر ایجاد کرد، فضای کاری و تجاری بسیار مناسبی برای ایران در بخش اوراسیا به ویژه کشور روسیه ایجاد شده است که ما در همین راستا در پایانه صادراتی با روسیه قراردادهای متفاوتی منعقد کرده ایم.

عبدالله اسماعیلیان افزود: نمایشگاهی که قرار است در مهرماه در استان به عنوان صادرات به روسیه برگزار شود، زمینه بسیار خوبی به ویژه در بخش کشاورزی برای بازاریابی تجاری فراهم آورده است.

اسماعیلیان با بیان اینکه قبل از جنگ اوکراین، اکثر تاجران و واردکنندگان روس از کشورهای اروپایی تامین کالا می کردند، ادامه داد: به تازگی سمت و سوی این تجار به سمت ایران و کشورهای خاورمیانه است.

وی نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه را بستری برای معرفی ظرفیت ها اعلام کرد و گفت: این امکان فراهم شده که هریک از واحدهای تولیدی در راستای تخصص و تولید خودشان به صورت مستقیم با تجار رو در رو صحبت کنند.

رونق تولید کشور با فرصت های صادراتی در نمایشگاه بین المللی صادرات به زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تنوع در بازار صادراتی، یکی از کلید واژه هایی بوده که در صنعت توزیع استان هم تاکید شده است.

احمد خداوردی تاکید کرد: یکی از محورهای کلیدی، بحث صادرات و استفاده از ظرفیت صادراتی استان است و نمایشگاه صادرات به روسیه این فرصت را فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: در بخش هایی که ما تولیدات مازاد داریم، اگر بتوانیم با برنامه ریزی مناسب به کشورهای هدفی که از ابتدا هم با آنها ارتباط داشته ایم، صادرات داشته باشیم، بسیار حائز اهمیت است.

نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه به میزبانی زنجان از ۱۸ مهرماه به مدت سه روز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha