زمینه تحصل ۹۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مهریز یزد فراهم شد

یزد - ایرنا، مدیر آموزش و پرورش مهریز یزد گفت: ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر اتباع خارجی در ۲ مدرسه مستقل و بقیه به صورت پراکنده در سایر مدارس شهری و روستاها در بخش مرکزی شهرستان مشغول تحصیل هستند.

" سید ضیاء طباطبایی " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان بومی و اتباع خارجی بر اساس مقررات در فعالیت‌های آموزشی و ورزشی با همکاری مربیان، مشاوران و کادر آمورزشی مدارس تحصیل خود را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری و در مقایسه با سال گذشته پنج درصد بر تعداد دانش آموزان شهرستان افزوده شده ادامه داد: ۱۳ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۱۰۷ مدرسه که اکثریت در شهر است زیرنظر فرهنگیان دلسوز مشغول تحصیل هستند.

این مسئول گفت: یک هزار و ۱۰۰ معلم، مربیان پرورشی و ورزشی با آموزش و پرورش شهرستان همکاری دارند و به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن، توجه به امورتربیتی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است و همیشه با همکاری فرهنگیان اقدام می‌شود.

طباطبایی به نقش نماز در زندگی و اهمیت برگزاری و فرهنگ سازی آن در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در اکثر مدارس، نماز با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف اقامه می‌شود و در مدارسی که روحانی نیست توسط یکی از فرهنگیان با برگزاری برنامه‌های مختلف بصیرتی پیگیری می‌شود.

زمینه تحصل ۹۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مهریز یزد فراهم شد

وی گفت: همکاری بخش خصوصی و خیران در همکاری با آموزش و پرورش در ساخت مدرسه و سایر مکان‌های مورد نیاز ورزشی، پرورشی و فنی و حرفه‌ای هم در شهر و همچنین روستاها در منطقه خوب است و باید در این خصوص همکاری بهتری انجام گیرد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز به وضعیت زمین موجود در شهرک ولی عصر (عج) اشاره کرد و یادآور شد: برای استفاده مناسب از زمین موجود و کمک به اجرای طرح‌های آموزشی و ورزشی در این منطقه تاکنون جلسات و پیگیری شده که امیدواریم هرچه زودتر شاهد حل مشکل و شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

طباطبایی گفت: مشکلی در مدارس در خصوص کمبود معلم نیست ولی قطعا مربی تربیتی، ورزشی و در حوزه بهداشت مشکلاتی وجود دارد که با همکاری مسئولان استان برای ارتقای فعالیت‌های مختلف و کمک به نظام تعلیم و تربیت پیگیری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha