۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85246598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان اردبیل تا روز پنجشنبه ناپایدار است

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85246598
آسمان اردبیل تا روز پنجشنبه ناپایدار است

اردبیل - ایرنا - بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان بیشتر مناطق استان اردبیل تا روز پنجشنبه (۱۳ مهر) ناپایدار است.

به گزارش ایرنا ، از عصر امروز (سه‌شنبه) با نفوذ سامانه بارشی نسبتا فعال به استان ناپایداری‌ها در بیشتر مناطق تشدید خواهد شد. این سامانه بارشی تا عصر پنجشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اوج فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه (۱۲ مهر) تا بعد از ظهر پنجشنبه به‌ویژه در شهرستان‌های شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

با ورود این سامانه بارشی بر میزان ابرناکی افزوده شده و ضمن کاهش محسوس دمای هوا، وزش باد خزری (گاهی تند تا نسبتاً شدید)، رخداد مه، کاهش دید افقی، پایین آمدن ارتفاع کف ابر و بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه و در نواحی مرتفع کوهستان سبلان با بارش برف انتظار می‌رود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر توجه به موارد توصیه شده در هشدارهای هواشناسی سطح زرد شماره ۴۹ و سطح نارنجی شماره ۵۰ تاکید کرده است.

روز جمعه (۱۴ مهر) موقتا جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان اردبیل حاکم می‌شود ، این وضعیت تا ظهر روز شنبه (۱۵ مهر) ادامه خواهد یافت ، ولی از بعد از ظهر شنبه نفوذ موج دوم بارش‌ها دور از انتظار نیست هر چند بارش‌های روز شنبه در برخی از نواحی به‌صورت خفیف خواهد بود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha