میرزایی: بازیکن غیرآسیایی در هانگژو چه می‌کند؟/ آنالیز کرده بودیم اما نشد

هانگژو - ایرنا - ملی‌پوش بسکتبال ایران با انتقاد از حضور بازیکنان غیرآسیایی در برخی تیم‌های آسیایی، گفت: فیلیپین سه‌بازیکن خارجی داشت،‌ در دوره‌های قبلی این روند نبود و حضور بازیکنان غیرآسیایی شرایط خاصی داشت اما این‌دوره روند تغییر کرده و این خوب نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، میثم میرزایی پس از شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: خیلی بازی سختی بود و در کوارتر سوم هر پرتابی انجام می‌دادند به امتیاز تبدیل می‌شد، طبق آنالیزی که انجام داده بودیم نباید اینگونه می‌شد و بازیکن شماره ۳۲ آنها امروز فوق العاده بود، تنها نقطه ضعف این بازیکن شوت‌هایش بود اما امروز هر پرتابی داشت به امتیاز تبدیل شد.

وی ادامه داد: با این وجود در کوارتر چهارم عملکرد خوبی داشته و به بازی برگشتیم اما به دلیل چند اشتباه کوچک در نهایت بازی را واگذارکردیم، البته اگر در ثانیه پایانی توپ متین وارد حلقه می‌شد همه چیز تمام بود اما نشد و باید به بازیکنان جوانی که داریم بیشتر فرصت بدهیم چرا که در آینده بهتر خواهند شد.

او با انتقاد از حضور بازیکنان غیرآسیایی در این دوره از بازی‌ها تاکید کرد: تیم فیلیپین در بازی‌های آسیایی قوی‌تر از جام جهانی بود و ۳ بازیکن خارجی داشتند. نمی‌دانم واقعا چرا اینگونه است، شاید می‌خواهند سطح بازی‌های آسیایی را بالا ببرند و هر کسی که پاسپورت بگیرد می‌تواند برای یک تیم به میدان برود. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرایط اینگونه نبود و نهایتا می‌توانستند یک بازیکن داشته باشند آن هم به شرطی که سه سال برای آن کشور بازی کرده باشد.

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در مورد عملکرد تیم ملی در کوارتر چهارم، گفت: در این کوارتر تغییر تاکتیک دادیم و توانستیم با تدابیری که کادر فنی در نظر گرفت به بازی برگردیم و اختلاف را از بین ببریم اما متاسفانه مانع شکست تیم ملی نشد و باید کارمان را ادامه بدهیم و به بازی بعدی فکر خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha