اولویت واگذاری باغ‌های زیتون در اراضی شیب دار طارم با مردم بومی است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اولویت واگذاری اراضی و باغ‌های آماده بهره برداری در اراضی شیب دار طارم با مردم محلی و افراد بومی منطقه است.

روح الله حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار طارم از جمله طرح هایی است که برای افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید زیتون در دستور کار قرار گرفته است و قدمت اجرای آن به حدود ۱۵ سال می رسد.

وی ادامه داد: کل پروژه توسعه باغ های زیتون طارم به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار است که بخش ها و فازهایی از آن طی سال های گذشته تکمیل شده و در مناطقی هم به بهره برداری رسیده و کشت درختان زیتون در آنها عملیاتی شده است.

حسنی با اشاره به روند اجرای طرح توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار طارم، گفت: به زودی نواقص موجود در این پروژه توسط پیمانکاران مرتفع و این باغ ها تحویل شرکت تعاونی تولید متشکل از افراد بومی و محلی منطقه می شود.

وی اظهار کرد: ارتقای بهره وری عوامل و منابع تولید لازمه تحویل پروژه به تعاونی تولید محلی است، از این رو باید بهره مندی این تعاونی از خدمات فنی و مشاوره ای مراجع تخصصی بعد از تحویل پروژه مد نظر قرار گیرد.

در سفر رییس جمهور به زنجان مصوباتی در راستای حمایت از بخش کشاورزی به خصوص حوزه زیتون انجام شد که بنا بر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان اعتبارات آن بر اساس برنامه زمان بندی و پیشرفت پروژه در حال تخصیص است.

یکی از این مصوبه ها تکمیل طرح توسعه باغ های زیتون در طارم بود.

حدود ۴۰ درصد نیاز زیتون کشور در طارم زنجان تولید می‌شود و هم اکنون نزدیک ۱۰ هزار نفر بهره بردار زیتون در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha