هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل و نقطه اقتدار جهان اسلام

ارومیه - ایرنا - هفته وحدت نقطه اقتدار امت اسلام و میراث ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) برای همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است؛ پیروی از آموزه‌های اسلام در راستای اتحاد بین مسلمانان، قدرت جامعه اسلامی را روز به روز بیشتر می کند.

به گزارش ایرنا، هفته وحدت ابتکار بی بدیل معمار کبیر انقلاب اسلامی و حاصل اندیشه بلند این عالم فرزانه برای حفظ امت اسلام در برابر قدرت های زر و زور است و هراندازه مسلمانان اعم از شیعه و سنی دست در دست هم و در یک ردیف همبستگی خود را به رخ دشمنان بکشند، به همان میزان اتاق های فکر استکبار جهانی درراس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی ناکامی بیشتری در توطئه های خود علیه جامعه اسلامی خواهند داشت.

هفته وحدت هشداری برای آگاه بودن مسلمانان از توطئه دشمنان برای ایجاد نفاق و از سوی دیگر زمینه ای برای کنار گذاشتن اختلافات جزئی و تقویت اشتراکات و تلاش برای باهم بودن است.

امام راحل با آینده نگری چنین هفته ای را نامگذاری کرد چنان‌که امروز شاهد سرمایه گذاری های کلان استکبار جهانی برای برهم زدن اتحاد مسلمانان هستیم، از راه اندازی شبکه های مجازی با هدف به جان هم انداختن مسلمانان تا جنگ های نیابتی همه و همه در تلاش هستند تا صفوف منسجم مسلمانان را برهم بزنند اما تاسی به پیام و راه امام راحل این فرصت را به آنان نخواهد داد.

هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل و نقطه اقتدار جهان اسلام

اتحاد شیعه و سنی مایه یاس دشمنان

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه گفت: همبستگی و اتحاد شیعه و سنی موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده و سیاست های تفرقه افکنانه آنها را بی‌اثر خواهد کرد.

ماموستا عبدالرحمان محمدپور افزود: در شرایطی که دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی در ایجاد شکاف بین ملت ایران به ویژه شیعه و سنی دارند، هفته وحدت فرصتی گرانبها برای تحکیم و استوار ساختن انسجام اسلامی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز بسیاری از کشورهای منطقه اسیر ستم استکبار جهانی هستند و جنگهای زیادی به نام دین در منطقه به‌وجود آمده، حفظ وحدت در شرایط کنونی از اوجب واجبات است و باید سرلوحه تمام امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وحدت‌گرایی از اعتقادات مسلمانان است، ادامه داد: تفرقه در مفاهیم دینی حرام بوده و در زمان پیامبر اسلام نیز در سایه وحدت، مسلمانان در عرصه‌های مختلف به پیروزی دست می‌یافتند و هرجا تفرقه ای بود، اقتدار مسلمانان خدشه‌دار می‌شد.

«ماموستا محمدپور»،به موانع پیش روی مقوله وحدت اشاره کرد و گفت: تفسیرهای نادرست و برداشت‌های گروهی و حزبی از دین اسلام و نفوذ استکبار جهانی در بین مسلمانان از جمله عواملی است که وحدت مسلمانان را نشانه گرفته و باعث کمرنگ شدن آن می‌شود.

وی به تفرقه افکنی برخی از مزدوران استکبار جهانی در فضای مجازی پرداخت و اضافه کرد: جای تعجب است برخی به نام دین با قلم و زبان خود در فضای مجازی اقدام به اختلاف‌افکنی بین مسلمانان کرده و آنها را به جان هم می‌اندازند.

وی حضور هوشیارانه و آگاهانه در فضای مجازی را ضروری خواند و افزود: حضور آگاهانه و توام با پاسخ‌های شفاف و صریح می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کند.

وی به مشترکات دینی بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: اشتراکات شیعه و سنی بیش از ۹۰ درصد است درحالی که اختلافات بین آنها بسیار جزئی و اندک است و دور از انصاف است که اشتراکات را کنار گذاشته و تنها به اختلافات جزئی پرداخت.

هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل و نقطه اقتدار جهان اسلام

وحدت؛ استراتژی بلند مدت

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: مساله وحدت، یک ضرورت مقطعی نبوده بلکه دائمی و به عبارتی یک استراتژی بلند مدت و برای همه زمان‌ها است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری با اشاره به هدف امام راحل از نامگذاری هفته وحدت افزود: امام راحل می‌دانست دشمنان درصدد اختلاف افکنی هستند به همین دلیل برای خنثی کردن فتنه دشمنان و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین ملت مسلمان ایران، هفته وحدت را پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: هفته وحدت از یادگارهای امام راحل است و از ابتدای انقلاب مورد تاکید ایشان و مقام معظم رهبری بود که همیشه مردم را به وحدت دعوت کرده‌اند لذا بیش از آنکه به اختلافات توجه شود باید به اشتراکات دینی توجه کنیم.

آیت الله شبستری ، گفت: دعوت به مشترکات، حفظ وحدت و عواملی که پیوند مردم را محکم تر می‌کنند، باید همیشه در جامعه اسلامی اولویت باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که مسایل اختلافی را مطرح می‌کنند یا غافل هستند و یا دشمن مردم مسلمان و نباید به دشمن فرصت توطئه و تفرقه اندازی داده شود.

پیامبر اسلام محور وحدت بین مذاهب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر وحدت و انسجام امت اسلامی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: اگر در جامعه‌ای وحدت نباشد آن جامعه با خطر مواجه است، زیرا دشمنان به دنبال فرصتی برای آسیب بین مسلمانان و تسلط بر جامعه آنها هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال حذف وحدت و ایجاد دودستگی و تفرقه میان مسلمانان هستند تا از این مسیر جامعه را چندقطبی و در نتیجه تضعیف کنند.

وی پیامبر (ص) را محور وحدت بین مذاهب اسلامی دانست و اظهارکرد: نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل این فرصت را فراهم کرد تا مسلمانان راه‌های تحقق وحدت واقعی را یافته و برای این امر به هم‌اندیشی بپردازند.

هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل و نقطه اقتدار جهان اسلام

به گزارش ایرنا،از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به پیشنهاد معمار کبیر انقلاب در تقویم کشورمان هفته وحدت نامگذاری شده است.

هفته وحدت، تجلی اتحاد مذاهب در ایران اسلامی

هفته وحدت فرصتی مناسب برای افزایش تحکیم بین شیعه و سنی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha