۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85246411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلالو مهر "رحمة للعالمین" بر سرزمین آلامتو؛ ایلام غرق شادی

ایلام - ایرنا - سرزمین آلامتو، پایتخت خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) و قدمگاه شهدای گلگون کفن دفاع مقدس، در میلاد مسعود پیامبر رحمت و مهربانی و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) غرق شادی و مسرت است.

به گزارش ایرنا، هفدهمین روز از بهارانه ربیع، رحمت خدا بر زمین گسترانیده و بهاری در بهار مدینه شکوفا شد و آسمان، تمام توجهش به زمین، گویی آسمان، در برابر زمین به تواضع ایستاده و پرده از روی اسرار خود برداشته، ناشناخته هایش آشکار و انوارش فراگیر شده است.

مژده به اهالی زمین که امروز ۱۷ ربیع الاول است، روزی که انوار خورشید تابناک زمین را در برگرفت و نور مطلق تاریکی زمین را به روشنی بدل کرد، رحمت بر زمین جاری و نور هدایت بر دل انسان ها تابید، زمین تشنه و خشکیده، سر از خواب تاریکی برداشت و بشارت نعمت دوباره، مرغان خاموش را به جوش و خروش آورد و جان شیفته زمین و آدم از تلالو نوری که انتظار هبوطش را می کشیدند، سراسر خرسندی است.

فرشتگان بانگ زده و ظهور منجی عالم را نوید دادند که رحمت همه جهانیان بر دنیا سایه افکنده است تا از نعمت رحمتش بهره مند شوند، نبض حیات و معرفت در تمام زمین جاری می شود، زمین از شادی به خود می پیچید تا در سایه سار مهر و رحمت بهترین مهرآوران و پیام آوران و خاتم پیامبران از نور الهی متنعم شود.

امروز ۱۷ ربیع الاول است و همه جهان، ایران و ایلام برای میلاد مسعود خاتم پیامبران، رحمتی که به سوی همه جهانیان از سوی خدای باری تعالی فرستاده شد، غرق شادی است و همه مردم از کوچک و بزرگ، خرد و کلان، مرد و زن در روز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) شادی کنان، با تدارک آیین ها و برنامه ها، این روز با سعادت را گرامی می دارند و به هم مهر می ورزند.

خیابان ها، برزن ها و کوچه های شهر ایلام نیز همزمان با میلاد مسعود پیامبر مهر و رحمت آذین بندی و چراغانی شده است، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی، نورانی و مزین به پرچم لبیک یا رسول الله(ص) شده است، ایستگاه های صلواتی در موقفگاهای شهر دایر و با شهد و شیرینی از مردم پذیرایی می کنند، امروز، روز دیگری است، روز مهر است و محبت، روز محور وحدت است و رحمت، که به شکرانه اش، مهر و محبت همه را فرا گرفته و شهر همه لوای محمد(ص) شده است.

از روز گذشته با برگزاری برنامه ها، مراسمات و جنگ های شادی در شهرها، بخش ها و روستاهای این دیار رنگ محمدی به خود گرفته و ایلام قهرمان، میعادگاه و قدمگاه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و پایتخت خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) غرق نور و شادی است.

در این راستا، مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) واختتامیه جشنواره «چلچراغ آیه‌ها» با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان و جمعی از مسئولان با حضور پرشور و با نشاط مردم در پیاده‌راه طالقانی شهر ایلام برگزار شد.

جشن های مردمی نیز در مساجد و تکایای شهرهای مختلف استان امروز سه شنبه در حال برگزاری است و ایستگاه های صلواتی با پخش شیرینی و شربت از مردم و رهگذران پذیرایی می کنند و نوای یا محمد(ص) یا رسول الله(ص) در هر کوی و برزنی طنین انداز است.

جشن های ویژه ای نیز در سطح امامزاده علی صالح(ع) و سید حسن(ع) شهر مهران، امامزاده سید عبدالله(ع) شهر ایوان، امامزاده سید اکبر(ع) شهر دهلران، امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) شهر آبدانان و سایر بقاع متبرکه استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حال برگزاری است.

آیین های جشن میلاد نور با همت دستگاه های اجرایی و فرهنگی و شهرداری ها، مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه هایی است که امروز در سطح شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

خورشید، محمد است و صادق ماه است

خورشید همیشه با قمر همراه است

یعنی که ولادت امام صادق

در روز ولادت رسول الله است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha