ضرب ششمین طلای ایران و کسب یک برنز در دهمین روز

هانگژو- ایرنا- دهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو با یک مدال طلای ارزشمند کاروان ورزشی ایران در سنگنوردی و تصاحب یک نشان برنز در قایقرانی برای کاروان ورزشی کشورمان همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، در دهمین روز از برگزاری بازی‌های آسیایی و در رشته تیر و کمان در مرحله یک‌چهارم نهایی کامپوند انفرادی زنان، گیسا بایبوردی در مصاف با حریفی از کره‌جنوبی حذف شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در قایقرانی و در فینال کانو یک نفره ۲۰۰ متر زنان هیوا افضلی ششم شد اما در فینال کایاک یک نفره ۵۰۰ متر زنان هدیه کاظمی به مدال برنز رسید. این مسابقات در شرایطی ادامه یافت که در فینال کانو دو نفره ۱۰۰۰ متر مردان تیم محمدنبی رضایی و کیا اسکندانی، چهارم شدند و در فینال کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان نیز تیم علی آقامیرازیی، پوریا شریفی، سپهر ساعتچی و پیمان قوی‌دل به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافتند.

ضرب ششمین طلای ایران و کسب یک برنز در دهمین روز

فینال کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر زنان با عنوان پنجمی تیم ایران همراه بود. هدیه کاظمی، ‌ الناز شفیعیان، کیانا کمال‌زاده و تانیا کارگرپور ترکیب تیم ایران را تشکیل دادند. فینال کانو دو نفره ۲۰۰ متر زنان نیز با ترکیب هدیه خیرآبادی و هیوا افضلی برای ایران و عنوان پنجمی نمایندگان کشورمان همراه بود.

در رشته کبدی و در مرحله گروهی زنان ایران به مصاف نپال رفت که این بازی با برد ۴۳ بر ۱۹ ایران همراه بود، در بخش مردان نیز تیم کشورمان ۵۳ بر ۲۳ مالزی را شکست داد.

در بدمینتون و در مرحله یک شانزدهم،‌ علی حیاتی و یگانه کرمانی با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند، در بسکتبال و در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با قبول شکست برابر فیلیپین و با نتیجه ۸۴ بر ۸۳ از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های آسیایی بازماند.

در شیرجه سید محمد مقدسی در شیرجه به رتبه چهاردهمی دست یافت و تیم ملی شطرنج کشورمان نیز در دور پنجم بازی‌های آسیایی، هند را از پیش رو برداشت و با این نتیجه ضمن حفظ جایگاه خود در صدر جدول، گام بزرگی برای کسب مدال خوش رنگ در بازی‌های آسیایی هانگژو برداشت. در واترپلو هم تیم ایران در مرحله گروهی برابر تایلند پیروز شد.

ضرب ششمین طلای ایران و کسب یک برنز در دهمین روز

اما شاهکار روز دهم بازی‌های آسیایی هانگژو به رشته سنگ‌نوردی باز می‌گشت. رضا علیپور دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا پس از عبور از سد وردیک لئوناردو، رکورددار اندونزیایی ماده سرعت جهان در فینال با نماینده چین روبه‌رو شد که در این رقابت نیز نماینده ایران با اقتدار ششمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به گردن آویخت. علیپور در فینال مسابقات سنگنوردی بازی‌های آسیایی با رکورد ۵.۳۰۲ ثانیه توانست زمان بهتری را در رقابت با جین بائو لونگ از چین به ثبت برساند و مدال طلا را از آن خود کند اما محیا دارابیان در دور یک‌هشتم از دور مسابقات کنار رفت.

تا این لحظه کاروان جمهوری اسلامی ایران با ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۶ برنز با مجموع ۳۶ مدال در رده یازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.

اسامی مدال‌آوران کاروان ایران تا پایان روز دهم بازی‌های آسیایی:

طلا:

تیم ملی والیبال ایران

افشین سلیمی در ووشو

یوسف صبری در ووشو

صادق آذرنگ در کوراش

حسین رسولی در دوومیدانی

رضا علیپور در سنگ‌نوردی

نقره:

مهسا جاور و زینب نوروزی در قایقرانی

مهسا جاور، نازنین ملایی، فاطمه مجلل و زینب نوروزی در قایقرانی

مهدی حاج‌موسایی در تکواندو

علیرضا حسین‌پور در تکواندو

زهرا کیانی در ووشو

الهه منصوریان در ووشو

شجاع حسینی در ووشو

محسن محمدسیفی در ووشو

آرین سلیمی در تکواندو

مهدی الفتی در ژیمناستیک

مجید وحید بریمانلو در کوراش

دنیا آقایی در کوراش

زهرا باقری در کوراش

احسان حدادی در دوومیدانی

برنز:

فرانک پرتوآذر در دوچرخه‌سواری

مرجان سلحشوری در تکواندو

مبینا نعمت‌زاده در تکواندو

مهران برخورداری در تکواندو

متین رضایی در تکواندو

ملیکا میرحسینی در تکواندو

محمد رهبری در شمشیربازی

نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در تیمی تنیس روی میز

نیما و نوشاد عالمیان در دونفره تنیس روی میز

شهربانو منصوریان در ووشو

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر در تیمی شمشیربازی

هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو تیم میکس تپانچه بادی

عادل مجللی و کیا اسکندانی در قایقرانی

سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در قایقرانی

ملیکا امید در کوراش

هدیه کاظمی در قایقرانی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha