نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار نصب مجدد پل شناور عنافچه شد+ فیلم

اهواز - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در حاشیه بازدید از محل تردد اهالی روستای عنافچه از فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده نیروی زمینی ارتش خواستار نصب مجدد پل شناور روستای عنافچه شد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل تردد اهالی روستای عنافچه که به علت نبود پل از قایق برای تردد استفاده می‌کنند خطاب به سردار سلامی، فرمانده سپاه و امیرحیدری، فرمانده زمینی ارتش خواستار نصب پل شناور این روستا تا زمان تکمیل پل ثابت در حال احداث برای این منطقه؛ شد.

وی با اشاره به تردد دانش‌آموزان، معلمان، زنان و کودکان و دیگر اهالی روستا با قایق از رودخانه و احتمال وقوع خطرات جانی گفت: در حال حاضر نصب پل شناور مطالبه و خواسته مردم این روستا است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رسیدگی به امور مردم اشاره کرد و از مسئولان استانی خواست نسبت به عملکرد خود بی تفاوت نبوده و در آن تجدیدنظر کنند.

وی به وعده چندین ساله ساخت یک پل برای این روستا از سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: این روستا بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و حل مشکل آن‌ها می‌بایست سال‌های قبل انجام می‌شد با این حال انتظار می‌رود مسئولان با کار جهادی رفع مشکل اهالی روستا را تسریع بخشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد همچنین به مشکلات و حوادثی که در نبود پل برای روستاییان در این مسیر از گذشته تاکنون رخ داده است اشاره کرد و گفت: وقتی چنین شرایطی را میبینم شرمنده مردم می‌شوم.

همچنین علیرضا دانشی، مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب که در این بازدید نماینده ولی فقیه را همراهی می‌کرد برای رفع مشکل اهالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی سال‌ها است که در انتظار پل برای تردد به شهر ملاثانی جهت انجام امورات روزمره زندگی خود هستند. دهستان عنافچه به صورت یک جزیره در محاصره رودخانه کارون است از این رو مردم منطقه برای تردد به شهر ملاثانی باید به ناچار از عرض این رودخانه عبور کنند.

پل شناوری که سال‌ها بر روی این رودخانه برای تردد مردم دهستان عنافچه به شهر ملاثانی نصب شده بود به دلایل مختلف از جمله بالا آمدن آب و یا شاخ و برگی که در رودخانه شناور است و آسیب و شکستی پل جمع آوری و مردم برای تردد به شهر ملاثانی از قایق استفاده می‌کنند.

نبود امکانات و مدرسه و مرکز درمانی در این دهستان باعث شده تا مردم این منطقه ملزم به تردد به شهر ملاثانی شوند و وجود پل بین این ۲ منطقه یک امر بسیاری ضروری و حیاتی است. نزدیکترین شهر به این دهستان ملاثانی مرکز شهرستان باوی است که مردم این دهستان تمامی امورات خود را در این شهر انجام می دهند.

مردم این دهستان برای عبور از این رودخانه روزانه در کنار خطری که آن ها را تهدید می کند باید طی روز چندین بار هزینه رفت و برگشت به دهستان را پرداخت کنند که برای مردم محروم این منطقه یک بار هزینه ای است.

به گفته مسئولان استقرار دوباره پل شناور نیاز به تعمیر و تامین مالی دارد.

۲ قایق در عرض رودخانه کار جابه‌جایی مردم این منطقه را انجام می‌دهد.

عملیات اجرایی ساخت پل ثابت دهستان عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر از سال ۱۳۹۸ آغاز شده اما روند احداث پل کُند است.

به گفته معاون عمرانی استاندار خوزستان هزینه‌ای که برای ساخت این پل برآورد شده ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است. در سفر اول رئیس جمهور به خوزستان یکهزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به ساخت این پل اختصاص داده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha