۲ طلا برای صعود یک‌پله‌ای ایران و خداحافظی حدادی با نقره هانگژو

هانگژو - ایرنا- در نهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نمایندگان ایران در پرتاب دیسک و کوراش طلایی شدند تا کاروان ایران با ۵ طلا و صعود یک پله‌ای، با ایستادن در رده یازدهم، نهمین روز بازی‌های آسیایی را به پایان ببرد.

در دوومیدانی و در پرتاب دیسک، حسین رسولی به مدال طلا دست یافت و احسان حدادی نقره‌ای شد اما مهدی پیرجهان با قرار گرفتن در جایگاه پنجم از رسیدن به فینال بازماند. صادق آذرنگ در کوراش دیگر قهرمان طلایی این روز بود، زهرا باقری به مدال نقره رسید و ملیکا امیدوند نیز با مدال برنز به کار خود پایان داد.

در کانو دو نفره ۵۰۰ متر مردان، عادل مجللی و کیا اسکندانی بعد از قزاقستان و ژاپن سوم شدند و به مدال برنز رسیدند. در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان نیز سپهر ساعتچی و پیمان قویدل بعد از چین و کره سوم شدند و مدال برنز دست یافتند. علی آقامیرزایی و محمدنبی رضایی در کایاک و کانو یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان چهارم شدند،‌ هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دو نفره ۵۰۰ متر زنان در جایگاه پنجم ایستادند و مائده شورگشتی و هیوا افضلی در کانو دونفره ۵۰۰ متر زنان در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

در ریکرو زنان یسنا پورماهانی و مبینا فلاح به مرحله یک شانزدهم راه یافتند،‌ گیسا بابیوردی در کامپوند زنان و در مصاف با حریفی از چین‌تایپه با تیر طلایی صاحب برتری شد و جواز حضور در مرحله یک‌چهارم را به دست آورد. تیم ملی کامپوند کشورمان نیز با برد مقابل عربستان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در میکس ریکرو، تیم ایران مقابل قزاقستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. در ریکرو تیمی نیز تیم مردان و زنان ایران به یک چهارم نهایی راه یافت. در کامپوند مردان نمایندگان ایران از دور رقابت ها حذف شدند و در میکس کامپوند نیز گیسا بابیوردی و محمد پالیزبان برابر نمایندگان تایلند شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در شطرنج تیم ملی ایران برابر ازبکستان به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت، کبدی نیز در نخستین دیدار خود ۴۳ بر ۱۶ پاکستان را شکست داد اما در اسکیت نمایندگان ایران در راه رسیدن به مدال ناکام ماندند و چهارم شدند. در شنا سیدمحمد مقدسی در شیرجه تخته یک متر انفرادی در رده دهم قرار گرفت و در وزنه‌برداری، ریحانه کریمی با سه حرکت ناموفق به کار خود پایان داد. در آخرین بازی امروز تیم ملی واترپلو ایران ۱۵ بر ۴ کره جنوبی را با اقتدار شکست داد تا برای رقبای خود خط و نشان بکشد.

در پایان مسابقات دوومیدانی امروز، احسان حدادی با مدال نقره‌ای که در پرتاب دیسک کسب کرده بود در میان تشویق قهرمانان و تماشاگران حاضر در رقابت‌های دوومیدانی،‌ با اشک از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

این بازی‌ها فردا نیز ادامه خواهد یافت و نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

برنامه فردا سه‌شنبه ۱۱ مهرماه به این شرح است:

تیر و کمان

مرحله یک‌چهارم نهایی کامپوند انفرادی زنان/ گیسا بایبوردی با کره‌جنوبی، ساعت ۵:۱۰

قایقرانی

فینال کانو یک نفره ۲۰۰ متر زنان: هیوا افضلی، ساعت ۵:۳۰

فینال کایاک نفره ۵۰۰ متر زنان: هدیه کاظمی، ساعت ۵:۴۵

فینال کانو دو نفره ۱۰۰۰ متر مردان: محمدنبی رضایی و کیا اسکندانی، ساعت ۶:۲۰

فینال کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان: علی آقامیرازیی، پوریا شریفی، سپهر ساعتچی و پیمان قوی‌دل، ساعت ۶:۳۵

فینال کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر زنان: هدیه کاظمی، ‌ الناز شفیعیان، کیانا کمال‌زاده و تانیا کارگرپور، ساعت ۷:۱۵

فینال کانو دو نفره ۲۰۰ متر زنان: هدیه خیرآبادی و هیوا افضلی، ساعت ۷:۱۵

کبدی

مرحله گروهی زنان: ایران - نپال، ساعت ۶

مرحله‌ گروهی مردان: ایران - مالزی، ساعت ۹:۳۰

بدمینتون

مرحله یک شانزدهم انفرادی مردان: علی حیاتی با نماینده کامبوج، ساعت ۱۰:۱۰

مرحله یک شانزدهم انفرادی زنان: یگانه کرمانی با عبدالرزاق از مالدیو

بسکتبال

مرحله یک چهارم نهایی مردان: ایران - فیلیپین، ساعت ۷:۳۰

سنگ‌نوردی

مرحله مقدماتی سرعت زنان: محیا دارابیان، ساعت ۷

مرحله مقدماتی سرعت مردان: رضا علیپور و میلاد علیپور، ساعت ۷:۴۰

شیرجه

مرحله مقدماتی سه متر مردان: سید محمد مقدسی، ساعت ۸:۳۰

شطرنج

دور پنجم تیمی مردان: ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، محمدامین طباطبایی، امیررضا پورآقابالا و پویا ایدنی با هند ، ساعت ۱۰:۳۰

واترپلو

مرحله گروهی: ایران - تایلند، ساعت ۱۰:۳۰

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha