ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ حضرت محمد (ص) عصاره آفرینش

ارومیه - ایرنا - آسمان و زمین به وجد آمدند، ملائک سرود شادی سردادند، فرشتگان بساط شادی چیدند، اشک شوق از چشم کائنات فرو ریخت؛ ندا آمد «متولد شد کودکی که جهان را به روشنایی سوق خواهد داد»؛ او اولین و آخرین نجات‌بخش بشریت است و نامش احمد و محمد.

به گزارش ایرنا، صدای هلهله فرشتگان در شب ۱۷ ربیع الاول گوش زمین و زمان را نوازش داد و خبری شیرین به بشریت داد و گفت آمد او که ظلم را ریشه کن، عدل را برقرار و محبت را بر قلب‌ها حاکم خواهد کرد.

با تولد او ایوان کسری فرو ریخت، آتش‌کده ها خاموش شدند و هزار نشانه برتارک آسمان نمایان شد که «محمد» آمد تا التیام بخش قلب ستمدیدگان باشد؛ او آمد و با آمدنش غبار جهالت را از چهره غبار گرفته جامعه عرب جاهلی زدود و از عرب جاهلی که خون یکدیگر را می نوشیدند و جز جنگ و خونریزی چیزی نمی دانستند؛ انسانی متمدن ساخت.

او آمد تا دختران خفته در زیر خروارها خاک را حیاتی دوباره بخشد؛ به زن منزلت داد، به سنت جاهلانه زنده به گور کردن دختران پایان داد و راهی دیگر برای زنان رنج کشیده و عزلت گزیده گشود.

احمد، طاها، یاسین، محمد نامش بود و چون نامهایش مهر و دوستی را بر انسان‌ها هدیه کرد.

او به درجه پیامبری رسید؛ به مکتب نرفته خواند و نوشت؛ فرستاده خدا شد و پیامبر اسلام و برای تبلیغ رسالتش از جان و مال و فرزند گذشت.

سعه صدر، نرم‌خویی، مهر و عطوفت، عدالت و پرهیز از تبعیض مهر او را بر قلب‌ها حاکم کرد؛ او پیام آور عدالت و محبت بود و جهان تشنه منش و پیامش، و او سیراب کرد جهان تشنه عدالت و محبت را و عاری ساخت جامعه را از جولان شمشیرهای زنگار زده عرب جاهلی.

به حق می توان گفت معجزه او نجات بشر عصر جاهلی از منجلاب جهالت بود؛ او معجزه کرد و با هرآنچه داشت به جدال با جهالت پرداخت و زیباترین تمدن بشری را خلق کرد.

پیامبر اسلام هدیه بی بدیل پروردگار به بشریت

محقق، پژو هشگر و فعال رسانه ای، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) را هدیه بی بدیل پروردگار به بشریت خواند و گفت: او با خلق نبی مکرم اسلام نه تنها جامعه عرب جاهلی بلکه تمام بشریت را از سلطه ستم نجات داد.

هاتف رضازاده ادامه داد: پیامبر اسلام با منش و سعه صدر خود توانست دین اسلام را تبلیغ کند و به سرانجام برساند و اگر نبود شیوه و منش او، امروز دین اسلام نبود.

وی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) دیوارهای جهالت را فرو ریخت و با وجود هجمه دشمنان به راهش ادامه داد و توانست از انسان جاهل عصر جاهلیت انسانی متمدن و با فرهنگ تربیت کند.

این فعال رسانه ای افزود: تحلیل‌گران، محققان و پژوهشگران ادیان الهی همواره از جایگاه بی نظیر و حیرت انگیز پیامبر اسلام (ص) یاد کرده و اذعان داشته اند آنچه او آورده منطبق با عصر کنونی است و بی گمان از دانش عجیبی برخوردار است.

رسول خدا منزلت فراموش شده زن را احیا کرد

شهروند دیگر ارومیه ای که از بانوان فعال این شهر است، نیز در این خصوص اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در دورانی که زن استثمار می شد و هیچگونه حقی نداشت با رسالت خود حیاتی تازه به او بخشید و سنت های پوسیده جاهلان را برای همیشه در خاک دفن کرد؛ او به زن جایگاهی بی بدیل بخشید چنان که با احترام به دخترش حضرت فاطمه (س) نشان داد زن از ارج و قرب بالایی برخوردار است.

رقیه رضایی ادامه داد: در دنیایی که جهالت بیداد می کرد، پیامبر اسلام (ص) با سعه صدر به مبارزه با خرافات رفت و افقی روشن در برابر بشر نادان آن دوران گشود.

وی اضافه کرد: آنها که امروز اسلام را زیر سوال برده و آن را متهم به نقض حقوق زن می کنند باید بدانند که پیامبر اعظم (ص) نخستین کسی بود که برای احیای حقوق زن به پاخاست و شمشیر عرب جاهلی را برای همیشه در غلاف کرد تا هرگز هیچ دحتری کشته نشود و هیچ نوزادی زنده به گور نشود.

وی افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر به‌ویژه حقوق زن باید بدانند پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به جنگ جهالت و خرافات رفت و زن را نعمت الهی و برکت خانه عنوان کرد که باید قدر و حرمتش شناخته شود؛ در حالی که غرب مدعی حقوق زن زندان‌هایش پر از زنان و جنایات روی داده علیه زنان حد و مرزی نمی شناسد.

این بانوی ارومیه ای به منش و سیره پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: تبعیت از سیره پیامبر اسلام، سعه صدر و در پیش گرفتن عدالت و مهربانی رمز پیروزی و موفقیت جامعه بشری است.

وی افزود: مخاطب پیام پیامبر اسلام (ص) تمام بشریت است و هر انسان آزاده ای در هر نقطه عالم با پیروی از راهی که رسول خدا ترسیم کرده به مبارزه با ظلم می پردازد و طعم پیروزی را می چشد.

سعه صدر پیامبر اعظم (ص)، اسلام را به سرانجام رساند

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ای هم در این خصوص اظهار کرد: سعه صدر، مدارا و محبت رسول خدا (ص) باعث شد اسلام به سرانجام برسد؛ اگر نبود این ویژگی ها و اگر نبود این سیره پیامبر اعظم (ص) هرگز اسلام به سرانجام نمی رسید؛ در مکتب نبی مکرم اسلام (ص) سعه صدر حرف اول را می زند و زندگی پر فراز و نشیب او این حقیقت را روشن می سازد.

رضا علیزادگان ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) با تکیه بر مهرورزی توانست بر خرافات و جهالت غلبه کند و اسلام را در میان سیل هجمه ها حفظ کرده و زمان به زمان به دوش کشیده و به سرانجام برساند.

این استاد دانشگاه تبیین سیره و سبک زندگی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را ضرورت امروز جامعه دانست و برآن تاکید کرد.

وی افزود: هراندازه به سیره و منش پیامبر (ص) نزدیک شویم به همان میزان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و به عبارتی در تمام عرصه ها پیروز میدان خواهیم بود.

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ حضرت محمد (ص) عصاره آفرینش

به گزارش ایرنا،حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ میلادی، عام الفیل در مکه چشم به جهان گشودند،پدر ایشان عبدالله و مادر پاکدامنشان آمنه نام داشت.

رسول اکرم (ص) پیش از تولد، پدر خویش را از دست دادند و به همین دلیل در کنار پدر بزرگشان عبدالمطلب و دایه مهربانشان حلیمه رشد و پرورش یافتند و با والاترین صفت های انسانی آشنا شدند؛ پس از درگذشت مادر و جد بزرگوار ایشان، حضرت ابوطالب(ع) عموی خاتم پیامبران سرپرستی آن حضرت را بر عهده گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha