امام جمعه اهل سنت ارومیه: ابتکار امام راحل، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زد

ارومیه - ایرنا - امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ابتکار امام راحل در نامگذاری ایام میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به عنوان هفته وحدت، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زده و تفرقه افکنان را ناکام کرد.

ماموستا مامد کلشی نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت شیعه و سنی ضرورت دارد و در شرایط کنونی، دشمنان اسلام به ویژه دشمن قسم خورده ای چون رژیم صهیونیستی با دسیسه های مختلف می خواهد صفوف متحد مسلمانان را در هم بشکند.

وی اضافه کرد: آنها از طریق افراط و تفریط و نفوذ در بین اهل تسنن و تشیع، سعی در اختلاف افکنی دارند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه: ابتکار امام راحل، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زد

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با تقویت گروه های افراطی، اجرای نقشه های شوم و راه اندازی کانال های مختلف تلاش می کنند اخوت مسلمانان را کمرنگ کنند بنابراین برهه حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری می طلبد تا علمای اسلام و اندیشمندان اسلامی، مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی فراخوانند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه قرآن کریم مهمترین نقطه اشتراک مسلمانان است، بیان کرد: علمای اسلام دقت کنند که نباید کاری انجام دهند تا احساسات دیگر مسلمانان جریحه دار شود.

بیشتر بخوانیم // وحدت امروز نتیجه دوراندیشی امام‌ راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری است

ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اهل سنت به دشمن اجازه نخواهد داد تا احساس تبعیض را به اهل سنت و اقوام دیگر القا کرده و شکاف در جامعه ایجاد کند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با ریشه یابی دقیق نقشه های شوم دشمنان در ایجاد نفاق بین مسلمان، هفته وحدت را نامگذاری کردند و با این ابتکار خود موجب بیداری مسلمانان و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی شدند.

بیشتر بخوانیم // هرنوع اختلاف بین مسلمانان غیرقابل پذیرش است

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه‌ ملت مسلمان ایران دشمنان خود را به خوبی شناخته و همواره وحدت را سرلوحه خود قرار داده است، افزود: نگاهی به کشورهای همسایه و جنایات روی داده در آنها توسط گروه های افراطی داعش روشن می سازد که نبود وحدت و همبستگی بین مردم مسلمان این کشورها موجب حضور و نفوذ جنایتکاران در کشورشان شده ولی ملت مسلمان ایران در برابر تمامی هجمه ها و تحریم های ناجوانمردانه اتحاد خود را حفظ کرده است.

ماموستا کلشی نژاد، به پرهیز از افتراق تاکید کرد و ادامه داد: تقریب مذاهب یک واجب عینی است و نباید برای یک‌وقت باشد؛ بلکه واجب شمردن آن، در تمامی مقاطع زمانی ضروری است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه: ابتکار امام راحل، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زد

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به ابتکار معمار کبیر انقلاب هفته وحدت نامگذاری شده است.

۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد حضرت پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل تشیع است.

پیامبر اعظم (ص) در سال «عام الفیل» در شهر مکه به دنیا آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha