کتاب‌های مذهبی ما در کشورهای عربی هم مشتری دارد

تهران- ایرنا- به گفته مدیر انتشارات براق کتاب‌های مذهبی که در ایران منتشر می‌شود، در کشورهای عربی چون اردن، امارات، عمان و بحرین هم مشتری دارد.

صفا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا با اشاره به اینکه کتاب‌های متعددی با موضوع احادیث پیامبر(ص) به زبان فارسی و عربی منتشر کرده است، گفت: کتاب‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برای ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر کردیم و برای کشورهای امارات، عمان و بحرین که جمعیت محدودی دارند و همچنین عراق که جمعیت به نسبت بالاتری دارد، کتاب می‌فرستیم.

وی با اشاره به اینکه فروش کتاب به شکل کلی افت پیدا کرده است، ادامه داد: اگر از درصد فروش آمار بگیریم، متوجه می‌شویم، پیش از این کتاب‌های مذهبی فروش بالایی داشتند اما در حال حاضر کلا فروش کتاب پایین آمده است که آثار مذهبی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

کتاب‌های مذهبی ما در کشورهای عربی هم مشتری دارد
صفا امیری مدیر انتشارات بین‌المللی براق

فکر نمی‌کنم هیچ وقت کتاب کاغذی از بین برود. مردم به سمت نشر مکتوب باز می‌گردند و اقبال در بازار وجود خواهد داشتامیری در بررسی عملکرد شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و نگاه ضد دینی که در آنجا تبلیغ می‌شود، توضیح داد: وقتی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی را باز می‌کنید، می‌بینید که فضا به شدت ضددینی است. بنابراین معتقد هستم که فضای مجازی در ایران خیلی باز است، حتی در کشورهای اروپایی و غربی هم فضا تا این اندازه باز نیست.

امیری با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی توانستند ارتباط بهتری بین فضای مجازی و کودکان برقرار کنند، ادامه داد: به همین دلیل کودکان ما در حوزه کتاب‌های دینی احساس نیاز نمی‌کنند و این موضوع اصلا خوب نیست.

مدیر انتشارات بین‌المللی براق با اشاره به اینکه کتاب‌هایی را از طریق سایت‌های کانادایی در آمازون می‌فروشد، افزود: کتاب‌هایم را به صورت مجازی در اُردن می‌فروشم چون در این کشورها مخاطب‌هایی دارم.

وی درباره آینده کتاب کاغذی و استفاده بیشتر از وسایل هوشمند توسط کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بخشی از تکنولوژی را از زندگی نسل جدید حذف کنیم، نتیجه معکوس خواهیم گرفت. ما نیاز به قانونمند کردن این بخش‌ها داریم، فکر نمی‌کنم هیچ وقت کتاب کاغذی از بین برود. مردم به سمت نشر مکتوب باز می‌گردند و اقبال در بازار وجود خواهد داشت؛ در همه جا و همیشه، هرچه از قدیم داریم از طریق کتاب است. نشر مکتوب و مجازی هر دو وجود دارند و این ما هستیم که باید بیشترین بهره را از هر دو ببریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha