۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85245817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازبکستان و چین خودروهای برقی تولید می کنند

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85245817
ازبکستان و چین خودروهای برقی تولید می کنند

تهران- ایرنا- چین و ازبکستان با راه‌اندازی یک کارخانه تولید خودروی برقی و هیبریدی، اولین سرمایه‌گذاری مشترک خود را انجام خواهند داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آکی پرس، وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و یک شرکت صاحب نام چینی در تولید خودروهای برقی یک قرارداد سرمایه گذاری برای سازماندهی تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی و قطعات یدکی آنها در ازبکستان امضا کردند.

چین و ازبکستان قصد دارند با سرمایه‌گذاری مشترک کارخانه تولیدی این شرکت چینی را در ازبکستان ایجاد کنند که خودروهای برقی و هیبریدی تولید خواهد کرد.

در مرحله اول این پروژه سرمایه گذاری ۵۰ هزار خودرو تولید می شود و با پایان یافتن مرحله دوم، حجم تولید به ۳۰۰ هزار خودرو در سال خواهد رسید.

این کارخانه اولین سرمایه گذاری مشترک ازبکستان و چین خواهد بود.

در ادامه این توافق طرح تامین اتوبوس های برقی این شرکت چینی برای ازبکستان و ایجاد مراکز نگهداری مورد استقبال ازبک‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه برقی باعث شده است صادرات خودرو چین به شدت توسعه یابد.

طبق گزارش مودی آنالیتیکس، چین احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ از ژاپن پیشی خواهد گرفت و عنوان برترین کشور صادرکننده خودرو در جهان را از آن خود خواهد کرد.

چین از مزیت رقابتی در تولید سلول‌های باتری لیتیوم یونی برخوردار است و بیش از نیمی از لیتیوم جهان را تولید می‌کند که علت عمده اش هزینه‌های پایین نیروی کار در مقایسه با رقبای ژاپنی و کره ای است. چین همچنین دارای بیش از نیمی از ظرفیت پالایش فلز در جهان است.

از همین روست که برخی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان، از جمله تسلا و بی ام دبلیو، تأسیسات تولیدی خود را در چین راه‌اندازی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha