برگزاری جشن های میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در شهر ری 

شهر ری - ایرنا - با فرارسیدن ایام ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد مسعود رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) ، آیین های ویژه ای به همین مناسبت در شهر ری و حرم مطهر عبدالعظیم حسنی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از روزهای گذشته مصادف با ایان هفته وحدت با نور افشانی و پخش گل و شیرینی میلاد فرخنده سرور عالم امکان حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) رییس مذهب جعفری را جشن گرفته و پذیرای زائران و شیفتگان اهل بیت و حضرت محمد رسول الله (ص) بود.

هیات های مذهبی و حسینیه های شهر ری نیز به همین مناسبت با برپایی مجالس مدیحه سرایی و سخنرانی و همچنین برپایی ایستگاههای صلواتی ، فرارسیدن میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ص) را در جای جای این شهر مذهبی، گرامی داشتند.

میادین شهر ری با افراشتن پرچم های سبز و رنگین توسط شهرداری منطقه ۲۰ تهران در آستانه این روز بزرگ و عید مسلمانان آذین بندی شده و شور و نوایی به این شهرستان بخشیده است .

ادارات و اماکن دولتی شهرستان ری و همچنین دیگر بقاع متبرک امامزادگان معظم در این حوزه با چراغانی و آذین بندی و گل آرایی و پذیرایی از شهروندان و زائران، ولادت پیامبر نور و رحمت و رییس مذهب شیعه را جشن گرفتند و یکبار دیگر نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و ال رسول (ص) عرض ارادت کردند.

شعار «امت رسول الله» وحدت اسلامی

امسال و با تدابیری که صورت گرفته مسلمانان خداجوی ایران در هفته وحدت با شعار «امت رسول الله»، وحدت اسلامی را به بهترین شکل ممکن نشان می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت در نشست خبری با تبریک اعیاد ربیع و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امت اسلام به عنوان یک امت دیده شده است، امروز جامعه اسلامی بیش از ۲ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود، چنین امتی را خداوند متعال برای وارستگی و شایستگی‌اش و برای ارتباطش با خداوند متعال وحدت و یکپارچگی را ترسیم کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت تأکید کرد: با تدابیری که امسال صورت گرفته است در هفته وحدت شعار امت رسول الله وحدت اسلامی را باید به بهترین شکل ممکن نشان دهیم چرا که وحدت و یکپارچگی مسلمانان باعث رشد، سرافرازی و عزتمندی مسلمانان می‌شود.

حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: قدرت، پیشرفت‌های علمی و تمدن اسلامی در گروی وحدت در جوامع اسلامی است، قطعاً تمدن اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بینی شده است از مسیر وحدت بین مسلمانان می‌گذرد، جامعه اسلامی ما نیاز دارد که در بین تمام اقشار و در بین همه جوامع از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی وحدت داشته باشد.

وی افزود: امامین انقلاب اسلامی همواره به موضوع وحدت پرداخته‌اند و ولادت حضرت رسول (ع) را بهانه‌ای برای این مهم قرار داده‌اند، وحدت جامعه بسیاری از کرامات حضرت محمد (ع) است که ما به عنوان مسلمان به آن افتخار می‌کنیم.

اکثر برادران اهل تسنن ۱۲ ربیع‌الاول را تاریخ صحیح ولادت پیامبر عظیم شأن اسلام می‌دانند و از سوی دیگر اکثر شیعیان روز ۱۷ ربیع‌الاول را روز ولادت پیامبر اسلامی می‌دانند، در چنین شرایطی موضوع هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی شد. تا مسلمانان بیش از هر زمان دیگری در این ایام به وحدت برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha