آمادگی ۱۲۰ تیم عملیاتی آبفای لرستان برای مقابله با سیلاب

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: همزمان با آغاز بارندگی ها و وقوع احتمالی سیلاب، ۱۲۰ تیم اتفاقاتی و امدادی این شرکت برای ارائه خدمات به مردم آماده هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "یاسر اکبریان" روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب با محوریت آمادگی برای بارندگی ها اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج های بارندگی به استان در نیمه اول مهرماه و احتمال وقوع سیل، قرارگاه مقابله با بارندگی های سیل آسا به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی برای تاسیسات شرکت و عدم توقف خدمات به مردم، تشکیل شده است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر شرکت برای مواجهه با بارندگی های سیل آسا افزود: همه واحدهای شرکت آبفا بایستی در آمادگی کامل قرار داشته و نسبت به تهیه تجهیزات و اقلام ضروری اقدام نمایند همچنین تمامی مدیران نسبت به کنترل مخازن، شبکه های توزیع و خطوط انتقال، نظارت ویژه ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: بر اساس داده های هواشناسی، تابستان گذشته گرمترین تابستان چند دهه اخیر بود اما با برنامه ریزی و ایجاد قرارگاه رصد و پایش شرکت آبفا و همکاری مطلوب مردم، به خوبی مدیریت شد.

اکبریان در خصوص عدم وصل آب های سطحی و پشت بام منازل به شبکه فاضلاب شهری عنوان کرد: با توجه به آیین نامه های نظام مهندسی و شهرسازی ورود هرگونه آب سطحی به داخل منهول های آب و فاضلاب ممنوع می باشد چرا که علت اصلی پس زدگی منهول ها، ورود این آب ها است.

وی از مردم درخواست کرد هرگونه حادثه یا مشکل مربوط به آب و فاضلاب را به سامانه شبانه روزی ۱۲۲ اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

۴۵۰‌ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha