۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85245733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه فرصتی برای توسعه تجارت خارجی

زنجان - ایرنا - نمایشگاه صادرات به روسیه به میزبانی زنجان فرصتی برای معرفی آخرین دستاوردها و خدمات شرکت‌ها و کارآفرینان ایرانی و روسی در گروه‌های کالایی متنوع است و یقینا گامی موثر در تعمیق روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه های مختلف به خصوص در سطح بین المللی با برنامه ریزی، اهداف و چشم اندازهایی برگزار می‌شود که این اهداف نحوه و مسیر برگزاری هر یک از این نمایشگاهها را روشن می سازد.

وجه مشترک همه نمایشگاهها تبادل به روزترین دانش و اطلاعات، ارایه توانمندی ها، شناخت و بررسی رقبا، معرفی آخرین دستاوردهای مربوط به شرکت ها و واحدهای تولیدی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی روابط تجاری و کسب و کارهای مختلف و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات است.

کشورهای توسعه یافته روابط تجاری خود را بر اساس رویدادهای نمایشگاهی تنظیم می کنند.اهمیت برگزاری نمایشگاههای بین المللی به اندازه ای است که بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته روابط تجاری خود را بر اساس رویدادهای نمایشگاهی تنظیم می کنند.

شرکت کنندگان در نمایشگاه های بین المللی علاوه بر آشنایی با تکنولوژی و فناوری های روز به بررسی نقاط ضعف و قوت شرکتهای خارجی که به نوعی رقیب یکدیگر نیز محسوب می شوند می پردازند تا بتوانند با فراهم کردن زمینه توسعه صادرات و واردات در رشد و توسعه اقتصاد کشور خود به بهترین نحو ممکن نقش آفرینی کنند.

نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه فرصتی برای توسعه تجارت خارجی

نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد.بر همین اساس شرکت نمایشگاه بین المللی استان زنجان برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه را با حمایت شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است و این فرصت را برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم کرده تا توانمندی ها و ظرفیت های خود را به بازرگانان روسیه عرضه کنند.

این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد تا فرصتی فراهم شود که شرکت‌ها و کارآفرینان ایرانی و روسی آخرین دستاوردها و خدمات خود را در گروه‌های کالایی متنوع از جمله صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، قطعه‌سازی، صنایع خودرویی، انرژی و بهداشت معرفی کنند که به یقین این رویداد گامی موثر در تعمیق روابط تجاری و اقتصادی بین زنجان و روسیه خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات در این نمایشگاه هیات تجاری آستاراخان روسیه با حضور بازرگانان در حوزه محصولات غذایی، مصالح ساختانی، خشکبار و تجهیزات بسته بندی، امور گمرکی، انبارداری و حمل و نقل بین المللی و لجستیک، چوب و صنایع چوب، پتروشیمی، داروسازی و صنایع لبنی شرکت می کنند که این هیات تجاری را رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع آستاراخان و نماینده مجلس دوما آستاراخان همراهی خواهد کرد.

در این نمایشگاه همچنین هیات تجاری کشور ارمنستان با حضور مدیرعامل شرکت ها و بازرگانان در حوزه محصولات و مواد غذایی، عروسک و اسباب بازی، طراحی، عرضه و تعمیر و نگهداری تجهیزات لجستیک و انبار، تجارت و خدمات بازرگانی، فروش آنلاین غذا، تجارت سبزیجات، خشکبار و کنسرو، تجارت عسل و تشریفات گمرکی حضور خواهند یافت.

در این نمایشگاه با توجه به محصولاتی که شرکت کنندگان در نمایشگاه ارایه می دهند از هیات های تجاری و بازرگانان فدراسیون روسیه و کشورهای اوراسیا برای بازدید و برگزاری جلسات رو در رو "بی تو بی" دعوت شده است.

در موضوع بازاریابی مبحثی با عنوان بازاریابی تجارت به تجارت (Business to Business Marketing) وجود دارد که آن را به نام بازاریابی B۲B می‌شناسند. در این مبحث بخش عمده‌ای از تعاملات تجاری دنیا در این نوع بازاریابی صورت می‌گیرد.

بازاریابی تجارت به تجارت به تعاملات تجاری بین ۲ کسب‌ و کار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود؛ در این حالت، یک کسب‌ و کار تجاری محصولات یا سرویس‌های خود را به یک کسب‌ و کار تجاری دیگر می‌فروشد یا در ازای ارائه آنها، مبادلات کالا به کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد.

نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه فرصتی برای توسعه تجارت خارجی

۱۰۰ هیات تجاری از کشورهای خارجی در نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه شرکت می‌کنند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در خصوص میزبانی این نمایشگاه، گفت: تاکنون صنعتگران، تجار و تولید کنندگان ۱۰۰ هیات تجاری از کشورهای بلاروس، روسیه، آستاراخان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و اقلیم کردستان عراق برای شرکت در این رویداد نمایشگاهی اعلام آمادگی کرده اند.

رضا قندیلی برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مغتنم و ارزشمند برای کشور و استان زنجان دانست و افزود: برگزاری هرچه بهتر این رویداد که برای نخستین بار در کشور انجام می شود، چشم انداز روشنی را در توسعه روابط تجاری ۲ کشور و برگزاری دیگر نمایشگاههای بین المللی مشابه فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان با نگاه ملی برگزار می شود.وی اظهار داشت: در این نمایشگاه که با نگاه ملی برگزار می شود پتانسیل، زیرساختها و توانمندیهای کشور به شرکت کنندگان در آن بیش از پیش معرفی می شود و همایش راهکارهای توسعه تجارت ایران و روسیه نیز با همین هدف برگزار خواهد شد.

قندیلی یادآور شد: نشست روسای اتاق های بازرگانی مناطق حاشیه دریای خزر و نشست های B۲B از دیگر برنامه های جانبی پیش بینی شده برای این رویداد بین المللی است.

نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه فرصتی برای ارزیابی چگونگی ورود به بازارهای خارجی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این باره گفت: نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه فرصتی مناسب برای بررسی، ارزیابی و شناخت بازارهای خارجی و ورود به آنها و رشد و توسعه تجارت است.

حسین محمدی اظهار داشت: بازارهای وسیع و متنوع روسیه بستری برای تولیدکنندگان کالاهای مختلف کشورمان است تا با استفاده از این ابزار، تبادلات تجاری و میزان تولید خود را ارتقا بخشند.

وی برگزاری این نمایشگاه را در زنجان فرصتی برای فعالان اقتصادی کشور جهت معرفی توانمندی ها و اطلاع از ظرفیت های شرکت کنندگان با کمترین هزینه ممکن، دانست و گفت: تجار، بازرگانان و فعالان عرصه واردات و صادرات کالا باید با حضوری قدرتمند بهترین استفاده را از فرصت فراهم شده داشته باشند.

نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه فرصتی برای توسعه تجارت خارجی

برگزاری این نمایشگاه راهکاری برای توسعه صادرات غیر نفتی استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز برقراری ارتباط مستمر با تجار و بازرگانان روسیه و همکاری های اقتصادی بلند مدت را از مزایای برگزاری این نمایشگاه بیان کرد و گفت: شناخت نیاز بازارهای کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه و عرضه کالاهای تولید داخل با کیفیت و با توان رقابت بالا می تواند در توسعه تجارت خارجی مفید واقع شود.

مجید گلشنی منفرد برگزاری چنین نمایشگاههایی را از جمله راهکارهای رفتن به سوی صادرات غیرنفتی بیان کرد و افزود: توانمندی های صادراتی استان زنجان نیز باید به طور هدفمند و هوشمندانه در این نمایشگاه که به عنوان ابزار کلیدی در حوزه تجارت است، معرفی شود و با ارتباط گیری موثر با تجار زمینه تعاملات هرچه بیشتر و گسترش صادرات از استان فراهم شود.

برآیند:

نمایشگاه صادرات به روسیه از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جاری در زنجان برگزار می‌شود که فرصتی برای شرکت‌ها و کارآفرینان ایرانی و روسی است تا آخرین دستاوردها و خدمات خود را در گروه‌های کالایی متنوع معرفی کنند.

یقینا این رویداد گامی موثر در تعمیق روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است و زمینه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت استان زنجان را به کشور هدف فراهم می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha