۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1112
کد خبر: 85245687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت صندوق کارآفرینی از یک‌هزار طرح راکد و نیمه راکد

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از ۱۰۰۰ طرح راکد و نیمه راکد خبر داد و گفت: در طرح‌های توسعه‌ای کشور رشد ۸ درصدی در بخش‌های سرمایه‌گذاری جدید و بهره‌برداری از طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، «نعمت اله رضایی» در گفتگویی اظهار داشت: آنچه عمدتاً کمتر تحقق می‌یابد سهم بهره‌وری است که باید سرمایه‌های راکدی که در کشور سرمایه‌گذاری شده به چرخه تولید برگردد.

وی افزود: بخشی از طرح‌ها در کشور یا راکد هستند و یا زیر ظرفیت اسمی خود (کمتر از ۵۰درصد) فعالیت می‌کنند و یا اینکه بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد تا به چرخه تولید برگردد، به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیاء به نمایندگی از معاونت توسعه روستایی برای حمایت از ۱۰۰۰ طرح منعقد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به نظام اداری کشور گفت: شورای برنامه‌ریزی توسعه و کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان‌ها، طرح‌های نیمه‌تمام و راکدی را که واجد شرایط بهره‌برداری باشند را معرفی می‌کنند تا بعد از بررسی در چرخه حمایت قرار گیرند.

رضایی بیان داشت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ منابع مربوطه برای طرح‌ها تامین شده که بخشی در فرایند پرداخت تسهیلات و بخشی از طریق کارگروه‌های استانی در حال معرفی هستند.

وی حمایت صندوق کارآفرینی امید را از طرح‌هایی دانست که از نظر اندازه و مقیاس، طرح‌های خرد، کوچک و متوسط معیشت محور بوده و در مناطق محروم و روستایی هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر برنامه‌ریزی صندوق بر سیاست‌های بخشی متناسب با آمایش سرزمینی تصریح کرد: طرح‌های حمایت شده با تفاهم دستگاه‌های اجرایی بوده تا حمایت‌های لازم نیز از آنها انجام پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha