۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد بروجرد پرداخت شد

بروجرد - ایرنا - سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تا کنون به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان پرداخت شده است.

رضا لک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار به تعداد ۶۶ طرح خودکفایی در حوزه های مختلف در راستای توانمندسازی مددجویان پرداخت شد.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه های مختلفی از جمله خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده و براساس شرایط متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجویان تحت پوشش اجرا شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۷۷ طرح اشتغالزایی فعال وجود دارد، بیان کرد: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است و در این راستا، سیاست اشتغالزایی در کمیته امداد مبتنی بر آموزش، ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و زودبازده است.

لک با اشاره به اینکه هدف اصلی خودکفایی مددجویان است، ادامه داد: این هدف از طریق پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان دنبال می شود تا خانواده های تحت پوشش پس رسیدن به این خودکفایی و درآمد از طریق اشتغال به مرور از چرخه حمایتی این نهاد حمایتی خارج می شوند.

وی افزود: در همین راستا ۱۵۰ مددجو خودکفا و از چرخه مددجویی کمیته امداد خارج شده اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد با بیان اینکه هم اکنون تعداد مدجویان مستعد شغل پذیری یک هزار و ۲۰۰ نفر است، یادآور شد: کمیته امداد شهرستان در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزارو ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha