مدیرکل اوقاف بوشهر: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در طرح ماهی در قفس سرمایه‌گذاری می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در یک طرح ۲ ساله ماهی در قفس در این استان،۶۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود که بخشی از این اعتبار در سال جاری انجام شده و مابقی در سال آینده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح ماهی در قفس سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر از هفته دولت امسال آغاز شده است.

وی افزود: میزان پیش‌بینی اشتغال مستقیم این طرح ۱۰۵ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۵۰۰ نفر است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح اجرایی شدن منویات رهبری در بخش مولدسازی است.

ادامه داد: میزان تولید ماهی تا پایان سال جاری سه هزار تن و برای پایان سال جاری ۵ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.

اسماعیلی‌پور بیان کرد: نصف درآمد هر موقوفه صرف نگهداری و هزینه کرد برای آن موقوفه می شود که در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: در مجموع ۴۹۳ موقوفه، سه هزار و ۸۰۳ رقبه درآمدی و ۲ هزار و ۵۲۴ رقبه انتفاعی در این استان وجود دارد.

وی یادآور شد: از سه هزار و ۸۰۳ رقبه درآمدی در استان بوشهر که دارای قرارداد هستند، یک هزار و ۱۰۰ رقیه قرارداد آنها منقضی شده و ۳۰ میلیارد ریال به سازمان اوقاف در استان بدهکار هستند.

اسماعیلی پور در خصوص روزشمار و ویژه برنامه های هفته وقف در استان بوشهر گفت : هفته وقف از امروز ۱۶ ربیع اول با نام "وقف، رسانه ، ترویج فرهنگ وقف" آغاز و به ترتیب از روز سه شنبه با نام "وقف، قرآن ، سنت نیوی"، روز چهارشنبه "وقف، اقتصاد پایدار و رشد تولید"، روز پنج شنبه "وقف، امامزادگان ، ترویج فرهنگ زیارت"، روز جمعه "وقف، حمایت از خانواده ، ترویج سبک زندگی اسلامی" ، روز شنبه "وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان ها " و روز یکشنبه "وقف، سلامت حامعه ، تکریم واقفین و خیرین" نام گذاری شده است.

وی بیان کرد: در هفته وقف ۸۴ برنامه در سراسر استان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha