امسال یازدهمین اهدا عضو در چهارمحال و بختیاری به بیماران نیازمند ثبت شد

شهرکرد -ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: اهدای عضو یک جوان ۲۷ ساله در استان به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رسول رحیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: صبح روز دوشنبه ۱۰ مهرماه اعضای بدن "اسماعیل اسدی" جوان ۲۷ ساله روستای امیرآباد شهرستان کیار که بر اثر سانحه تصادف در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود، با رضایت خانواده اهدا شد.

وی گفت: پس از تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده این بیمار با ایثار و بخشش رضایت به اهدای عضو دادند و یازدهمین عمل جداسازی اعضای بیمار مرگ مغزی در سالجاری در استان انجام شد.

به گفته وی، به دنبال جداسازی اعضا، کبد این جوان فقید در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد به خانم ۲۱ ساله هم‌استانی پیوند زده شد و با انجام این عمل جراحی هفتمین پیوند کبد در غرب کشور به ثبت رسید.

رحیمی افزود: کلیه‌های این بیمار برای پیوند به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد و با رضایت به اهدای اعضای این بیمار مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند عضو جان دوباره بخشیده شد.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون حدود ۸۰ نفر در استان در صف انتظار دریافت عضو هستند.

به گزارش ایرنا، عمل پیوند کبد یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی است که از ابتدای امسال با راه‌اندازی این بخش با بروزترین تجهیزات و نیروهای فوق تخصص در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha