۶۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر فعال شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر احیای واحدهای نیمه فعال و تعطیل گفت: بیش از ۶۰ واحد صنعتی این استان در دولت سیزدهم فعال شده است.

فضل‌الله رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با فعال شدن این واحدهای راکد و نیمه‌فعال در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری ۲ سال اخیر چرخه تولید آن‌ها در استان رونق گرفته است.

وی افزود: برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰ طرح تولیدی و صنعتی مهم آماده بهره‌برداری شده است.

رحمتی به مشکل تامین آب برای برخی واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری مانند شهرک صنعتی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: با توجه به مطالعات و تهیه نقشه آب، قرار شده از پساب تصفیه‌خانه شهرکرد برای رفع مشکل آب صنایع مستقر در شهرک صنعتی این شهر بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به استفاده از پساب برای تامین آب واحدهای تولیدی مستقر در فازهای سوم و چهارم شهرک صنعتی شهرکرد یادآور شد: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری قبل از صدور هر فقره پروانه بهره‌برداری، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی استعلام می‌کند و مجوزهای لازم را می‌گیرد.

۶۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر فعال شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان را شناسایی و مشخصات آن‌ها را تدوین و برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به طراحی ۲ پارک تخصصی زیرمجموعه پتروشیمی‌های چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح‌ها سرمایه‌گذار وجود دارد و الزام‌های زیست‌محیطی در آن‌ها رعایت می‌شود.

رحمتی افزود: با توجه به افزایش مبلغ یارانه‌ها و رشد حجم نقدینگی در باید زمینه ایجاد تعاونی‌های سرمایه‌گذاری و توسعه استانی فراهم شود تا بتوان سرمایه‌های خُرد مردم را جمع‌آوری و نسبت به تقویت شاخص‌های اقتصادی کمک کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که تعدادی از محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha