سی‌ام دی ماه آخرین فرصت ارسال اثر به «جشنواره ملی هکاتوم» است

سمنان- ایرنا- دبیر هشتمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هِکاتوم(نام تاریخی شهر دامغان) گفت: دانشجویان هنرمند تا سی‌ام دی ۱۴۰۲ برای ارسال آثار خود در زمینه هنرهای دیجیتال به این جشنواره ملی فرصت دارند.

سپهر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشتمین جشنواره ملی هکاتوم با هدف توجه ویژه به دستاوردهای هنری دانشجویان و نگاهی تازه به قابلیت‌های ویژه آثار دانشجویی در حوزه هنرهای دیجیتال، از هفتم تا دهم اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده هنر دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هِکاتوم با انتشار فراخوان اولیه برای دریافت آثار متقاضیان در ۲ بخش اصلی و ویژه، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: انیمیشن، فیلم انیمیشن، هنر تجسمی شامل نقاشی و عکاسی شامل پرتره، عکس تبلیغاتی و موضوع آزاد و در زمینه هنرهای دیجیتال شامل نقاشی دیجیتال، لوگو، موشن‌گرافیک، تیزر و پوستر، از بخش‌های هشتمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتوم است.

محمدی یادآور شد: اختتامیه سه دوره گذشته جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتوم به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و اکنون بعد از سال‌ها ، این اولین دوره برگزاری جشنواره به صورت حضوری است.

وی با بیان اینکه استادان خبره در هنر اعضای هیات داوری آثار ارسال شده به جشنواره هکاتم را بر عهده دارند، اظهار کرد: بیش از یکهزار اثر در دوره قبل به هفتمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتوم ارسال شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز دانشجویان هنرمند در این جشنواره حضور پررنگ داشته باشند.

سی‌ام دی ماه آخرین فرصت ارسال اثر به «جشنواره ملی هکاتوم» است

محمدی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی هنرهای دیجیتال « هکاتوم» معرفی نخبگان هنرهای دیجیتال در کشور است و انتظار می‌رود صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استفاده از ظرفیت این نخبگان را مدنظر داشته باشند.

دبیر هشتمین جشنواره ملی هکاتوم تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارسال آثار و مقررات شرکت در جشنواره، به کانال اطلاع رسانی جشنواره در شبکه‌ مجازی به نشانی و یا آدرس اینترنتی مراجعه کنند.

هکاتوم از نام‌های قدیم شهر دامغان است که به منظور پیوند این جشنواره ملی با ریشه فرهنگی این منطقه، نام هکاتوم برای آن انتخاب شده است.

دامغان شهری در شمال شرق ایران واقع در استان سمنان است. این شهر یکی از کهن‌ترین و باستانی‌ترین شهرهای پارتی ایران محسوب می شود که در دوره اشکانی اولین پایتخت اشکانیان در ایران بود. «دِه‌مغان»، «صددروازه» و «هکاتوم پولیس» (به یونانی: Hecatompylos) از جمله نام‌های قدیمی این شهر تاریخی است.

شهرستان دامغان در ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.

بیش از چهار هزار دانشجو در دانشگاه دامغان در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این دانشگاه ۱۷۲ عضو هیات علمی، ۶۰ آزمایشگاه، ۲۲ کارگاه، مرکز محاسبات داده‌های سنگین، یک خانه ریاضی و یک لابراتوار زبان دارد و در حال حاضر دارای ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته دکتری است.

دانشکده هنر از جمله دانشکده‌های دانشگاه دامغان دارای رشته ‌هایی مانند سینما، تلویزیون و هنرهای دیجیتال و ادبیات نمایشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha